Sidor

onsdag 22 november 2023

4 veckor till jul!

4 veckor till jul! 
Jiises! 
Men -jag får sakta lite julkänsla...
Det snöar, vilket underlättar, sen börjar man höra julmusik här och där och det dyker upp julfilmer.. 
Det är dags att ta ner jullådorna från vinden så att man är klar när det är dags att trycka på knappen första advent. :-) 
Som alltid har jag full panik veckorna innan och sen löser sig allt ändå.

Likadant på jobbet! 
Jag koordinerar en stor mässa som går av stapel om ett par veckor och jag har trasslat med ett polistillstånd hur länge som helst, skickat in kompletteringar och jagat folk. 
Får vi inte tillståndet då blir det ingen mässa och sisådär 300 personer blir lite lätt besvikna! 
Men - igår fick jag förhandsbesked- allt ok, vi hinner förmodligen få det - och vi kan planera vidare! 
*phjuu* 
Tänk att man alhar en surdeg som jäser! 

Vi var på ett otroligt coolt studiebesök i början av veckan. 
En så otroligt härlig butik med en lika härlig ägare!
Snart finnas den på vår sida av stan också och då kan man botanisera hur länge som helst! 
Jag måste åka dit med mina kollegor som är födda i mellanöstern som kan visa vad man annars missar.
Nu hittade jag finsk godis som inte går att hitta i vanliga butiker. 
Jag var med fjant på sista lektionen och nu gick det bitvis riktigt bra. 
Det har varit nyttigt för oss båda.
Jag har varit på uppstyrda promenader med Bella vilket också varit nyttigt. 
Nästa vecka kanske jag tar med båda så får vi öva på det.
Allt beror på hur kallt det är. Heidi hatar kyla. 🙂
Damsom håller kursen driver hunddagis och mängder av kurser. Hon är 100% hund och kan så mycket. Hon har sett alla typer och alla beteende. Det hon inte vet..
Och jag suger i mig! :-) 
Mycket är ju helt normala reaktioner hos hundar vilket är skönt att höra. 
Maken har köpt otroligt bra broddar åt oss. Dom sitter som berget! 
Som jag svurit åt broddar som är omöjliga att dra på utan att få hjälp och som sen ramlar av efter en stund! 
Men nu kommer jag aldrig att köpa andra. 
Snart är det dags att bygga julstaden och i vanliga ordning flyttar lite nya figurer in...
Det är en sport att hitta nya söta saker. 

Jag gör det här för barnen i huset. Jag har jobbat hårt för att dofter och synintryck ska bli minnen. Först för mina barn och nu barnbarnen. 
Dom ska undra "vad är nytt i mormors/farmors julstad i år? Och var bor tomten?" 
Jag brukar ha en nissedörr inne  men i år blev det ute. Så jäkla sött! 
Tom maken sa "naaaw" :-) 

Så nu är jag på gång - från att ha full panik över livet för ett par veckor sen till att nu ha hyfsad koll på livet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar