Sidor

fredag 17 november 2023

Gostroll och kalas.

Den här killen har bott hos oss hela veckan!
Gostrollet! 
Han är lite blyg så det är skönt att han varit här så pass länge att han till slut inte höjde på ögonbrynet vem som än dök upp. 
Det är ju lite ovant för honom att det kommer och går folk under dagen och plötsligt blir han slickad på fötterna av en pälsig filur! :-)
Det är så skönt att bo så stort att dom kan bo här en hel vecka utan att vi går på varandra och inte stör varandra. 

Veckan har varit hektisk i vanlig ordning men bra.
Jag har smält det fina men lite läskiga nyheterna jag fick för ett tag sen. 
Det kommer att bli jättebra och kul, men när först värsta nervositeten släppt och sen chocken så är det lite svårt att förstå att det kommer att bli av. 
Men det blir det!
Det gör också att jag plötsligt ser ett slut på andra saker och måste skynda på andra.
Det blir också spännande att se hur andra saker som jag inte kan påverka och inte heller blir påverkad av ska lösa dig.
Men det är inte mitt problem, så jag släpper det.
Jag måste börja tänka på julklappar och jul generellt snart också.
Vi har firat minime i helgen, äntligen blev hon 15! 
Det är en milstolpe!
Vi bjöd in till lunch och gjorde våfflor. 
Jag gillar att äta dem "salta" med lax, romsås, gräddfil och rödlök. Mums! 
Och naturligtvis även med sylt, grädde och glass.
När det blir så många kalas på raken blir det tradigt med tårta. 
Vi blev bjudna på en anna roligt grej så vi fick flytta makens firande lite och det behöver liksom ur mitt system först innan jag kan tänka jul.
Så här sen brukar jag inte vara faktiskt, men jag har inte varit där i huvudet alls. 
Jag har tre större jobbgrejer innan jul, 6:e, 8:e och 12:e december och privata grejer 9 & 10 december - en lite galen vecka!!
Sen ska vi hinna iväg på gymnasiemässa och öppet hus på ett gymnasium oxå. Jiiises! 
Men sen ska jag börja fundera på klappar, det går inte innan känner jag. 
Som tur är går jag på ledighet redan torsdag innan jul så julmat och pynt får bli den veckan. 
Julafton firar vi först minsta familjen på morgonen, sen åker vi bort på dagen och sen kommer äldsta dottern med familj hit på julaftons kvällen och sover kvar.
Och på juldagen kommer äldsta sonen med familj och så äter vi oss genom dagen.
Det ska bli så härligt! 
Jag jobbar ett par mellandagar och är sen ledig efter nyår igen.
Nyår firar vi hemma med alla barn.
Småttingarna behöver hem och sova och hundarna behöver få vara hemma i tryggheten så det blir perfekt. 
Jag planerar att gå en lång promenad med massor av andra hundar på nyårsafton.
Jag var iväg med Bella på promenad i veckan som gick superbra, så det blir inga problem i år.
Härligt! 
Hundarna klarade av dagens kalas jättebra.
Vi var 17 personer och det blir rätt livat, men dom låg och sov.
Nu avgränsar jag dem mest för att det inte ska hända olyckor.
Det är så otroligt mysigt att fylla huset med folk. 
Det är ett hus för fest! 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar