Sidor

tisdag 5 december 2023

Sjukstugan!

I morse trodde man ju inte sina ögon! -17 grader! Djupfryst är ordet! Men så fantastiskt vackert! 
Man ser tom inifrån att det är krispigt kallt ute. 

Vi kroknade hela familjen i helgen och har kravlat oss ur feberdimman dagarna efter varandra nu. 
Jag fick upp ett minne på fejjan för ett par dagar sedan där jag skrev att 3 av 4 hade kroknat och jag kämpade emot. 
Så tydligen är det nu vi alltid blir sjuka! :-D

Jag var helt säker på att jag hade motat det i grind när jag tog det lugnt i slutet av förra veckan. 
Det kändes ju i kroppen att något var på gång, men jag brukar kunna mota det med sömn, näskanna och colzyme. 
Men icke.. i lördags kväll kom feberfrossan så det vara bara att bädda ner sig på soffan.

Och som alltid när någon blir sjuk så ligger hundarna så nära dom bara kan, sötnosarna!

Maken låg på övervåningen och hostade och snorade och jag på undervåningen. Båda barnen var också ruttna, men dom slapp den äckliga hostan vi vuxna haft. 
Dom har bara haft hög feber, som tur är. 

Idag är jag mycket piggare och har varit feberfri ett drygt dygn. Vi hade en stor konferens på jobbet och inte bara jag var dåligt, utan tre kollegor till, vilket gjorde att halva vår personalstyrka var borta! 

Jag erbjöd mig att komma in och jobba idag, men chefen sa "tack, men nej tack! :-D Jag låter fortfarande lite rasslig och kollegorna som fick rådda hela skiten själva idag hade ändrat om i planerna osv, så jag hade gjort varken från eller till. 
Det kändes också lite sådär att dyka upp när flera visste att jag varit rejält sjuk. Man känner sig ju som en smitthärd.. :-D 

Jag var ändå ute ett par svängar, körde en dotter till skolan bland annat. Hon som också precis klivit ur sjuksängen ville jag inte skulle stå och frysa och vänta på bussen. 
Det var så galet kallt! 
Men otroligt vackert, som Narina. Det blir ju inte vackrare på vintern än när allt är frost fruset. 

Det har inte blivit många promenader senaste dagarna av flera skäl. Både att det varit så förbenat kallt, vi har varit tokförkylda och hundarnas tassar inte riktigt gillar kyla på den här nivån. 

Heidi gnäller inte över det alls, hon vill helst ligga nerbäddad någonstans. Häromdagen gick hon verkligen i ide! :-)
Nu är det ju snart bara 2 veckor till jul, vilket ju är helt galet. Men när den här veckan och helgen är över så kommer jag att känna mig mer i fas med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar