Sidor

torsdag 25 augusti 2022

Vips så är det vår!

Så är semestern slut. 
"Bara sådär" :-D  
Fasen vad fem veckor, fördelat över sju, har gått fort!

I går skruvade jag på huvudet en stund och gick igenom mailen, tog bort allt "skräp" och försökte se vad som hänt på det senaste.
Det märktes att många kom tillbaks förra veckan. Innan dess var det väldans tyst. 

Nåja, det ÄR skönt att vara tillbaks i rutiner och "på rull" trots att jag  just nu gärna skulle vara hemmafru en stund. 
Och det har inget med jobbet att göra, det hänger endast samman med huset! :-D 

Men, nu är ju all andra igång också så det är ju lika bra att ställa sig i ledet. 
Minime är på rull och har fått koll på tider, bussar och tåg.
Det är ju nytt för henne att inte ha gångavstånd. Samtidigt så tycker hon att det är lite kul och vuxet också, plus att nästa halva klassen bor så långt ifrån att dom kommer med tåg.

Lilleman har haft upprop, startintervju och idag var första klassdagen och på fredag ska dom iväg och klättra.
Han har fått bästa mentorn och det är ju en helt ny miljö med en praktisk linje och inte så akademisk.
Lite njuter han av att höra sina kompisar som redan nu har läxor och inlämningar plus jättelånga dagar. 
Han slutar 14 varje dag! 
Så han åker på att åka hem och kissa hundar. 🙂

Så det blir nog bra även om man blir lite trött i huvudet av att synka kalendrar. 
Men, jag får ju skylla mig själv som vill ha hund precis när barnen blev självgående. 😄

Jag var på höstens första massage i tisdags.
Så jäkla skönt och jag var alldeles snurrig sen. 
Jag har oxå hunnit baka lite på sista semesterdagarna.

Det finns riktigt bra glutenfritt mjöl numer som går att byta ut rakt av.

Nästan så att det är lättare än andra mjölsorter.

Plattisarna har varit här hela veckan och är nu helt klara. Så härligt det ska bli att få ett badrum till och ett stort sådant!


Vårt kontor blev också mysigt. Bättre plats än jag trodde att det skulle vara.
Och det är så mysig utsikt. 

På kontoret får vi ju inte ha något personligt alls nu utan alla ska kunna sitta överallt och det blir jäkligt tråkigt.
Så mitt hemmakontor är bra mycket mysigare. :-)
Sen får jag mer gjort hemma, faktiskt. På kontoret drar folk i en, man stannar och pratar, man får bollar från vänster osv. 
Det är mysigt på ett annat sätt och vi behöver träffas vi som jobbar, men bäst jobbar jag faktiskt hemma. 
Men, jag är lite impad av mig själv att jag var klar i morse 45 minuter innan jag planerade att åka. Jag var lite chockad faktiskt. :-D

Sen är det ju helt magiskt skönt, att komma hem efter en kontorsdag och bökig trafik som det var idag, till vårt tysta område!
Och att gå med hundarna på kvällen, genom skogen, ner till sjön och njuta av doften och knastret under skorna. 
Tänk att kunna ta den promenaden på morgonen i höst och vinter, mer till sjön, en helt vanligt tisdag.
Magiskt. 
Helt magiskt. 
Så, jag tror att det blir en mysig höst och vinter på så många sätt. 

Och- vips så är de ju vår igen, det ju så det funkar! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar