Sidor

söndag 7 augusti 2022

Lite slitna...

Dagarna rullar på och man hinner bara blinka så har det gått tre veckor sen vi fick nycklarna till huset. 
Galet. 
Vi har jobbat på som små tokar, från 07/08 på morgnarna till 22. Varje dag. Och vi har ju hunnit massor, men nu börjar vi bli slitna. 
Trötta. 
Det har märkts senaste dagarna. Vi har varit rätt griniga båda två. :-)
Jag skulle bara vara halva dagen i huset igår för att åka till radhuset och packa och röja, men klockan blev ju närmare 16 innan jag kom iväg och det blir lätt så. 

Jag har ju packat massor redan, men det är så mycket "löst" som måste i en kartong. En strumpa här, en låda där osv. 
Jag har lite lätt panik över flytten just nu. 
Men, nästa vecka är det ju flyttvecka, så då får allt annat vänta.  
Jag ska frosta ur både kyl och frys senast onsdag, för att det ska gå att städa ur på fredag/ lördag.
Städfirman tar ju "allt" men jag har några ställen jag ändå vill dammsuga ur och ha koll på. 

Idag packade jag allt löst i hallen och i ett litet förråd vi har. 
Jag har även röjt i garaget där det finns en del saker som måste få en kartong. 
Mitt hjärtat har slagit lite onödigt snabbt senaste dagarna över just flytten, men det räckte med att jag fick hela söndagen i radhuset för att jag ska känna mig lugnare.. 
Nåja, hela söndagen blev det ju inte - Minime och jag var till hennes storebror och hämtade ett skrivbord dom inte vill ha längre och jag har kört grejor två vändor OCH storstädat bottenvåningen, så det blev ju inte hela dagen i radhuset, men lagom många timmar för att hinna packa så pass att jag inte längre har panik! :-D

Renoveringen går framåt och vi har ju hunnit otroligt mycket. Alla som tittar in tappar ju hakan över vad vi hunnit på bara tre veckor. 
Det är bara vi som inte tycker det! :-D
Men, nu har maken städat undan och satt upp sin byggplats ute, under tak, så att jag kunde städa av inne. 
Jag städar ju varje dag, men så snart han såga en planka eller borrat en skruv, så är det ju dammigt igen. 
Så nu flyttade han ut, så att vi kan flytta in!

Och - visst ser ju även vi att vi hunnit sjukt mycket på tre veckor. Det är lite sjukt faktiskt. 
Förutom att vi rivit ut badrummet - som nu bara väntar på att kakelkillen ska avsluta sin semester, och riva ut och bygga upp köket igen, som nu är 95% klart, så har de härliga pizzabågarna har försvunnit, både till köket, till tv rummet och till gästhallen. 

Det satt en konstig garderob i den gallen som hade nästan ingen förvaring alls. 
Och stora, tunga spegeldörrar. 
Nu satte vi in Ikea garderober, som vi fick platsbygga för att få dit.
Nu har vi förvaring! 
Dörren in till blivande biblioteket är också stängd nu.
Vi funderade lite, för det var en bra "smitväg" in, men rummet blev då svår möblerat. Och det här blir bra, det bli mycket plats i den hallen. 

I den stora hallen och strax innan köket fanns också en garderob, med jättekonstiga "drag" dörrar, som det var hål i. 
Inte alls snyggt och lite förvaring. 

Vi petade in en Ikea garderob där i stället, med stång, skoställ och två lådor. Vips massa förvaring. 

I vårt sovrum hade man platsbyggt jättekonstiga hyllor, bakom tunga och stora spegeldörrar. 
Mannen i huset hade sina kläder i två lösa ställningar med trådbackar längst mot fönstret. 
I de andra hyllorna kan man ju inte riktig ha kläder...
Så vi rev ut dessa också. 

Största skillnaden blev att vi tog ner spegeldörrarna, dom stal så stor del av rummet. Nu känns det luftigt trots en stor garderob. Vi ska ha in en byrå under snedtaket, men den själ ingen plats. 
Det har blivit ett fint rum, från när vi såg det första gången. 

Vårt kontorsrum är också nymålat och fint nu. 
Det syns inte i bild men till höger satt också en stor garderob, med dragdörrar och knappt någon förvaring. 
Så den rök. Nu kommer vi att kunna ha ett skrivbord där och ett framför fönstret och ändå få in bokhyllor och sånt. 
Det bli lyxigt att sitta här och jobba!
Ingen dum utsikt från kontorsfönstret! :-) Att se alla årstider skifta, blir härligt! 
Tänk när hela trädgården är täckt av snö!


När jag nu kunde städa av matsalen kändes den enormt stor! 
Här blir det inte trångt att ha julmiddag! :-)

Vi måste bara hitta ett långt bord som passar till rummet. (Som ska målas i ljust grått) 
Jag har beställt gardiner som jag tror ska passa fint, sen ska jag ta ut färgen från dem är tanken. 

Det blir bra det här när vi väl är inflyttade!

Tänk - nästa helg, då är vi det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar