Sidor

fredag 17 juni 2022

Fyra veckor kvar.

Nu är det nära!
Om fyra veckor får vi nycklarna till nya huset! 
Helt galet ju! 
I veckan fick jag hem en hel pall med kartonger, mer precist 100 stycken, så nu drar packningen igång.

 
Jag har redan packat en hel del, men det återstår ju massor. Skit vad man upptäcker att man har mycket grejer när det väl ska flyttas på! 


Sen kan man inte packa allt heller så länge vi bor mitt i det. Redan nu letar man efter grejer och vet inte om det är nerpackat eller bara försvunnet. :-)

Men, nu tar jag lite "semester" från packningen och flyttade ut till landet i två veckor.  Nu när barnen är lediga kan jag lika gärna åka till kontoret därifrån de dagar jag har möten och jobba på distans resten. 
Det är så otroligt varmt i radhuset att man nästan blir galen, så man vill vara där så få sommarveckor som det bara går. 

Och det blir ju knappt något alls under juli sen. 
Så snart vi får nycklar startar ju rivningen i huset och renovering. Plus att vi kör massa "lösa" saker som blommor, tavlor och kläder. Och hela radhuset ska packas.
Flyttfirman får ta allt stort och tungt. 

Det har varit lite skumt väder senaste tiden. Varmt, kvavt, kladdigt och åskigt. 
Häromdagen regnade det lite lätt när jag och ett par kollegor gick på lunch. Sen öppnade sig himlen och vi smet in på ett lunchställe lite närmare. Sen fick vi snällt sitta där under tiden det formligen öste ner. 
Mötet vi skulle ha i direkt anslutning, sköns på en kvart för flera som skulle vara med satt och väntade ut regnet! :-)
Det blir fruktansvärt varmt i vårt stenradhus! 
Vi hade 24 grader i köket häromdagen och det tyckte jag var svalt, för att det var så varmt högst upp!

Det är ju tur att vi har flera fina parker i området när vi inte kan vara på landet så mycket som vi brukar denna sommar, där vi ändå får lite syre. 

På jobbet börjar ju också saker sakta ner lite. Senaste veckorna har det dock varit full rulle och vi hade vårt sista större event nu i veckan. 
Det var lite lätt rörigt under planeringen, men som alltid blir det bra på plats. :-)


Det är ju ändå just det här som är roligast med mitt jobb, att hälsa 60 personer välkomna och vara värdinna. 
Men, nu lugnar det som sagt ner sig med externa grejer, dock har jag en hel del jobb som ska vara klart innan jag går på ledighet. 

Många går på ledigt nu till midsommar, men det är rätt många hos oss som går senare. Lite märkligt är det också att sitta och planera hösten nu, när man inte riktigt är där i huvudet, men det blir en rolig höst tror jag. 
Mycket som legat på is under senaste åren, är ju igång nu. Så, nu har jag bokat tid för att göra nytt pass! Det har man ju inte behövt på ett tag. :-)

Nåja, nu är vi på landet till hundarnas stora glädje! Dom blir som tokiga när dom ser att vi parkerar på landet.
Nu växer allt så att det knakar också. Det har regnat rätt mycket här med, så det är galet grönt. 
Underbart. 
Tomaterna växer massor också och måste få lite mer plats runt fötterna nu.

Vi blir inte fler än familjen på midsommar, vi är ju en drös "bara vi" men det blir ändå lugnare än brukligt. 
Men jag vill ju ändå städa och ha det fint ute och det ska storhandlas lite osv. Då är det skönt att vara på plats ett par dagar innan. 
Sen blir det en vecka där vi får åka lite hit och dit innan vi landar i radhuset igen i början av juli. 
Lilleman ska jobba, jag och Minime ska packa och maken ska riva. :-)

Det blir en konstig sommar, men ändå härlig. Och det ska bli så skönt att landa i nya huset och verkligen känna att vi ska bo där, länge.
Radhuset har hela tiden varit ett mellan boende. I huvudet har jag bara bott där tillfälligt även om det blev 8 år!
Men nu vet vi att vi kommer att bo där och huset och området har allt. Verkligen allt.

Känner vi att vi inte hinner med landet, så hyr vi ut det är tanken. Endera över sommarveckorna eller årsvis. 
Men jag är inte så orolig över att vi inte hinner sköta båda ställena. På landet är det mest att klippa gräs nu, allt annat sköter sig självt.
Och i huset får jag se till att inte ha saker som kräver mer skötsel än vi hinner med. 
Det är länge sedan jag slutade ha saker i krukor som ska vattnas. 

Nu ska vi riva av de sista veckorna innan tillträde och semester. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar