Sidor

söndag 5 december 2021

Julpynt och barnbarn.

Oj, plötsligt har en månad gått! Vips bara. 
Men det har varit lite hysteriskt flera veckor nu. Både mycket jobb men också mycket privat som ska fixas och lösas, utöver julfixet. Jag har försökt klämma in lite sånt också. 
Men, när vi suttit på söndagarna och jämfört våra kalendrar och vem som är var och ska fixa vad har vi bara garvat. 
Och blivit jätteglada när saker eller händelser blivit inställda som man annars skulle surat lite över att det skjuts upp.
Nu har det gett en stund att andas på i stället. 
Men allt har gått bra, det känns som att vi snart är ute på andra sidan, eller har knatat över det höga berget. 
Snart, snart är det dags att sätta sig på pulkan och åka utför och jäklar vilket åk det kommer att bli känner jag på mig. 
Nu har jag också bara ett stort event kvar på jobbet i nästa vecka, sen lugnar även det ner sig. 
Vi kommer troligen bara att hinna genomföra det innan det kommer nya restriktioner....

Som tur är, så har vi fått både kyla och snö, vilket gör allt både ljusare och vackrare. Jag gillar det!
När man går i skogen ser det ut som Narnia! :-)


Dock upptäckte vi ju att vi inte brukar vara ute så mycket här när det är så pass kallt, så alla varma vantar och kläder är på landet! :-)
Vi hade inte hund förra vintern!

Vi har som sagt hunnit med att jul pynta lite med. Här i "stan" blir det inte så mycket alls. Lite utebelysning och stjärnor.

Och pepparkakshus förstås och min lilla julstad. 


På landet pyntar jag lite mer. Där är det så mörkt att vi försöker hänga massa lampor utomhus.
Och jag pyntar lite mer inne också eftersom det är där vi är hela julhelgen. Som vi längtar efter det!


Det är så mysigt med adventsljusstakar i alla fönster. 


Men vi måste fixa fler skarvisar för utebelysningen. Man vill ju inte att det ska bli fukt som gör att propparna går. Vi har haft nog med eltrubbel där ute! ;-)

Lillfjanten blev lite lätt chockad över första snön, men sen kom hon igång och gillar att leka i snön.
Även då hon blir lite för kall. Så hon får inte vara ute allt för länge. 

Fördelen är att hon nu syns när hon är ute på baksidan! :-)
Bella fullkomligt älskar det! Hon far runt som en galning och hoppar i snön, man kan se att det är en intensiv glädje. 

Vi stannade i stan den här helgen bland annat för att släppa ut sonen och sonhustrun i julhandeln. 
Det är ju intensivt med två små och man tar inte gärna med dem ut i vimlet, framförallt inte den här lilla stjärnan med allt RS virus som far runt. 
Hon är ju för go hela hon! 
Så glad och "pratar" massor! :-) Jättelätt bebis hon med.
Storebror pratar massor nu också och kan göra sig förstådd jättebra, vilket gör det ännu lättare att ha honom. 
Nu kan han berätta vad han vill eller inte. 
Gullrumpor! Det är verkligen en lycka att ha fått två friska barnbarn!

Nu ska vi bara försöka få lite koll på julklappshögen! :-)
Vi är ju ganska många, så även om man inte går bananas, så blir det en del paket. 
Jag känner att jag har koll nu, en hel del är på ingång och jag hoppas att grejerna hinner dyka upp innan jul!
I stort sett alla julklappar har jag köpt på nätet i år med. Det är så skönt att slippa springa i butiker. 
Jag brukar göra några korta sådana stop innan jul för att få lite julkänsla, men det är inga "måsteklappar".

Så det känns som att jag ligger i fas och har koll plötsligt. Så skön känsla. 
Det gör inte heller ont att ha semester hela veckan innan jul. Najs!
Plötsligt känns det som att jag ska få koll och ordning på livet igen. Förhoppningsvis blir 2022 ett mycket bättre år än vad 2021 har varit.
Det är sjukt när man tänker att det ä är två år sen pandemin slog till efter jul. Det är ett år man aldrig glömmer och 2021 likaså.
Tur att vi fått två bröllop, ett barnbarn och två hundar under dessa år för att kompensera hela skiten. 
Men, kan man få ett lite lugnare år snart?
Jag är för gammal för att ha så full rulle känner jag. :-)
Nu vill jag har lite mer chill!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar