Sidor

måndag 2 november 2020

Storm och restriktioner.

Förra veckan började kallt. Brr... vantar på.
Men sen blev det varmare och blötare. 
Väldigt blött! 
Och full storm.
Det har varit blötaste höstlovsveckan i mannaminne. 
Havet är mäktigt när vågorna rullar in. 
Det är så vackert nu även på landet. Det är alltid någon vecka senare än i stan. Havet värmer.
För en vecka sedan var allt grönt här ute för att sen vara alla härliga färger en vecka senare. 
Så fantastiska färger! 

Jag gjorde ett par små kransar. Det är så kul. 
En liten sötnos hängde med in. Lite slemmig, men söt. 

Jag läste ju den omtalade boken "där kräftorna sjunger" som var otroligt bra. Men sorglig. Så, jag kände att det var dags att läsa något lättare nu.

"Lärarinnan" var otroligt roligt skrivet. Storyn lite väl skruvad, skulle inte ha kunnat hända som beskrivet, men rolig. 
Det är den femte boken jag läst i oktober. Inte illa. 

Jag fick låna en spännande bok av stora dottern.
Energikoderna.
Men den behöver man läsa långsamt och verkligen ta in vad som skrivs. 

En kul kväll hade vi också häromdagen. En kompis som skrivit en bok gör små reklamfilmssnuttar och bad oss vara med.
Så vi spelade in lite..:-) 
Boken är spännande och man behöver läsa den flera gånger och ha den som ett litet uppslagsverk när man fastnar i olika "draman". 

Och jag botaniserar runt bland  Akademibokhandeln och låna & läs. Jag har aldrig varit med om att det varit så urplockat. Folk läser bevisligen mycket nu. 

Vi har haft en härlig vecka på landet trots blött väder.
I fredags morse låg dimman tät hela dagen, men så vackert. 
Det är magiskt med de fina färgerna. 

Vi firade inte all helgona alls i år, det är inte läge helt enkelt. 
Men vackra lyktor funkar ju. 

Vi fick också besök av massor av småfåglar helt plötsligt.
Dom satt och plirade in precis som att de tyckte att det var dåligt med mat. 
Så vi matade dem! 
Så söta! 
Äntligen fick vi även vår beställda matta! 
Jag tycker att den är läcker. 
Nu är vi snart helt klara med stora huset. 
Vi har bytt lampor i kök och matrum bland annat. Vi kom på att vi hade onldigt bra belysning i de små husen så vi bytte mite blev jättebra. Och nu lite nya mattor.
Det blir så jättebra. 

Nu ska vi byta ut möblerna i vardagsrummet i radhuset också. Där bar vi helt enkelt bara in befintliga möbler från stora villan och sen har dom stått kvar, trots att de inte alls passade. Hela rummet är övermöblerat och man vill inte sitta där så vi har ett rum.som vi inte använder.
Nu när vi jobbar mycket hemma saknar jag ett rum att vara ledig i, så nu ska det åtgärdas.
Ut med stor soffa och in med läsfåtöljer och lite annat. 
Det blir bra.
Nu är det ny jobbvecka och nya restrektioner.
Och som inte det vore nog - första höststormen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar