Sidor

fredag 10 maj 2019

Äntligen helg.

Alltså, den här veckan är ju sååå lång! ;-) Jag kan lätt säga att det vore lite najs att jobba ett par två dagar och sen vara ledig fyra och sen jobba ett par dagar och sen jobba typ två.. :-D
Man skulle kunna vänja sig.
Jag såg ett jobb häromdagen, som innebar att man skulle jobba 7-22 ca två till tre dagar i veckan och sen vara ledig 4-5. Det vore najs! :-)
Men, det är ju svårt när man har barn, så det får bli sen.... :-)
Dock vore det ju najs att liksom jobba när man jobbar och sen kunna göra annat! Oj vad jag vill göra en massa annat!
(Trots att jag har världens roligaste jobb...det hänger liksom inte ihop med längtan att göra annat..)

Nåja, det är en rätt lugn vecka, det märks att många varit lediga i omgångar så det har liksom inte kommit igång än.
Jag har inte tränat vare sig måndag eller tisdag, men så får det bli ibland. Kommer jag hem för sent så går det inte.
Men det är ok. Jag tränade mer än vanligt i helgen, så det jämnar ut sig och både torsdag och fredag blev det av. Och planen är att både lördag och söndag ska innehålla träning.

Jag har ätit sjuka mängder bär senaste dagarna. Det är så gott! Och det smakar så mycket nu när jag inte är full av socker.
Nu är det även lustigt hur det är med maten.
Efter ett tag så kräver man liksom fräsch och färgglad mat. Vanlig mat går inte längre.
Vi har en automat på jobbet som innehåller mest pasta i alla varianter och det går verkligen inte längre. Jag kan inte äta det.
Dock - det här! Lax, tomat, paprika, gurka, sallad, tzatziki och keso. Löjligt gott!


 Jag var på ett läkarbesök för ett tag sen och där fick jag det bekräftat att träning kan göra underverk.
Vi pratade om lite symptom och när jag sa att jag ökar på träningen när jag känner att kroppen är lite i olag så konstaterade läkaren att det ju finns forskning på det. Konditionsträning är bra mot mycket!
Sen att jag dragit ner på socker till noll, kunde heller inte skada. Dock finns det inte forskning på det. :-)
Skönt att ha hittat en bra läkare nu. Det har inte varit lätt kan jag säga. Men nu har jag en etablerad kontakt och vi har en plan. :-) Vi är inte helt överens, men ändå..

Det är fortfarande kallt och blåsigt. Inget vårväder alls. Men det är så vackra färger!
Man blir liksom glad av att bara titta ut!
Och dessa härliga färger blir ju kvar längre när det inte är jättevarmt och torrt. Nu är det ändå vår lite längre än förra året.
Då hade vi vår i typ två dagar och sen blev det sommar!

Det är tur att vi har gym inne, för det är inte kul att träna utomhus när det är så här kallt.
Man klär på sig för att inte frysa, svettas på ryggen, blir kall om man inte har fullt fart hela tiden och sen är man varm igen. Och så fryser man.
Inte skoj alls. Då är det bättre om det är kallt på riktigt så att man måste hålla igång för att inte frysa.
Lite synd, för även pollen har ju lugnat ner sig nu och då är det lättare att träna ute.
Nåja.
Igår fick jag ihop redigt med steg om jag jämför med dagarna innan.
Tio tusen steg är ju liksom minimum.



Jag testade att ha en av mina favoritkjolar häromdagen när jag skulle ha ett lite viktigare möte - och se på fasen!
Jag kunde ha den!
För fem månader sen kunde jag inte stänga den...det fattades säkert 10 cm i midjan, men nu gick den på och satt bra.
Då blir man ju faktiskt glad. För så jobbigt har det ju faktiskt inte varit. Jag äter massa mat och massa goda saker, bara inte socker.
Jag känner inte att jag inte "får" något eller missar något.
Häromdagen smakade jag en bullvariant som barnen åt, men, den var inte god.

Idag är det så äntligen fredag. Veckan har varit löjligt lång.
Men, idag, då kom värmen! Igen! :-)
Och nu slår allt som inte redan slagit ut, ut. Härliga tider!

 Idag var jag på jobbet tidigt, Minime låg hemma med ont i halsen och då smet jag iväg så snart jag var klar.
Vi går ju alltid tillsammans annars, det är så mysigt.
Men, det gjorde att jag kunde börja tidigare, sluta lite tidigare. Och jag passade på att förtidsrösta innan jag gick hem.
Skönt att inte behöva köa för det på valdagen.
Väl hemma fixade jag lite lunch till henne och mig, sen gick jag ner i gymmet och körde mage. Umpf. Tungt!
När jag var klar och precis klivit ur duschen, kom maken hem och han ville gå en promenad.
Han hade haft en tuff dag på jobbet och behövde rensa huvudet.
Så, jag hoppade i nya träningskläder och så gick vi en timme! :-)
Toppen ju!
Så nu är jag ganska slut i benen.
Helgen blir lite märklig igen då maken dra iväg på ännu en konferens, så barnen och jag är själva.
Minime är fortfarande hängig, så det jag hade tänkt att vi skulle göra skjuter vi lite på.
Vi har haft ett litet överslag och är nu överens om vad vi ska göra i stället. :-)
Jag är lycklig och har ställt klockan!
Blir en perfekt lördag om någon frågar mig. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar