Sidor

måndag 22 april 2019

Måndag som känns som söndag..

Ja det var ju inga gladare miner när vi packade ihop oss igår och åkte från landet.
Man kan säga att vädret jobbade emot oss så mycket det bara gick! :-)

Men, det vara bara att åka. Rycka plåstret liksom.
Och det kändes ändå bra, för de flesta åker ju hemåt idag så vi slapp värsta trafikkaoset.
Väl hemma var huset iskallt och en och annan blomma hängde med huvudet.. Jag glömde bort att vattna igenom dem innan vi åkte.
Dumt, men, men...
Vi kom hem ganska sent så det blev inte mycket annat gjort än att peta i en tvätt, packa upp och äta middag.
Jag la mig sen i sängen och tittade på min favoritkille på Netflix! Trädgårdar, trädgårdar och fler trädgårdar... Jag får inte nog! :-)
Kan man få nog??? :-)
Jag somnade tidigt och satte faktiskt klockan på 07:15 i morse.
Det är ju dags att ställa om sig till jobb plus att jag ville ha en lång dag idag! :-) Så funkar jag.
Lite knasig, men om jag är utsövd (vilket man ju faktiskt oftast är numer, när man inte har småbarn) så älskar jag att vakna tidigt, få en morgon för mig själv när alla andra sover - och en lång dag!
Man hinner så mycket om man inte sover bort halva dagen.. :-)

Så, idag har jag storhandlat och det var nästan bara jag i butiken. Plus att det var rejält utsålt efter helgen, så mängder av personal var på plats och fyllde hyllorna och allt var med andra ord jättefräscht! :-)
Sen, städade jag nästan hela huset från golv till tak och gick sen ner och körde dryga timmen i gymmet.
Först styrka i dryga halvtimmen och sen 45 minuter på bandet.

Så, skönt!
Märkligt att kroppen behöver det så oerhört nu. Även om jag varit i trädgården och lyft, grävt och krattat, så är det inte riktig samma sak.
Jag måste ge mig ut i spåret nu när vi är där mer, det går inte annars.

Minime fick ta upp min fina symaskin till sitt rum idag. Som hon längtat!
Men jag har tyckt att hon varit lite för liten förut. Det är en svindyr maskin! Men nu har dom ju sytt på syslöjden och hon förstår att det inte är en leksak.
Jag har ju även sett vilka kreationer hon gjort till sina dockor med nål och tråd när hon sytt för hand.
Så, nu har jag inte sett röken av henne på hela dagen, förutom när hon kommit ner och visat det hon sytt.
Dockorna får byxor och klänningar i långa rader. Och byxor är svårt att sy! Pillrigt och sånt som brukar ge mig gråa hår.
Men nu är hon i sitt esse. Så härligt att se!

 Jag har suttit en stund på balkongen, i solen och läst lite. Det är ju inte landet, men ändå sol.
Det blåser men är dryga 10 grader vilket är helt ok ändå.

Nu ska jag försöka fatta att det är jobb i morgon.
Jag är helt off!
Det slog mig när jag stod i duschen att jag inte är helt säker på vad jag har för inloggning nu igen.
Men samtidigt är jag glad över att det är så... Numer kopplar jag verkligen bort jobb när jag är ledig, men det har tagit rätt många år att komma dit.
För bara ett par år sedan stängde jag inte av telefonen utan lät den ligga på laddning och sen kikade jag på mailen lite då och då.
Nu gör jag inte det.
Jag tänker inte ens dra igång det i kväll för att kolla läget. Det får bli i morgon bitti helt enkelt.
EN akut grej ligger i pipen,  men jag vet att den löser sig, för att jag har lite inside info... :-)
Det brukar bli så att det känns som vardag när jag packar ihop jobbväskan och letar fram kläder.

Jag har ju en papperskalender som jag inte klarar mig utan! :-) Där har jag _allt_ och det är där som jag får översikt och fattar hur veckan ser ut.
Den blir lite märkligt, för jag ska jobba på distans på onsdag och barnen slutar vid lunch!
Sen vips är det fredag igen liksom...
Och sen är det helt galet hattiga veckor ända fram till midsommar.
Men nu vill jag verkligen njuta av varje minut av sol och varmt väder. Sommaren är välkommen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar