Sidor

lördag 22 oktober 2016

Kalas nummer ett.

Plötsligt blev det höst!
På ett par dagar har vinden blivit lite kallare och det känns grått och mörkt.
Men, vilken höst vi haft! Jag mins inte att det varit så vackra färger på träden på länge som det varit i år.
Och raskt betar vi av oktober!
Jag började veckan med ett besök hos tandläkaren. Aj. som. Fan.
Inte över själva åtgärden utan av bedövningen! Jag brukar sällan ta bedövning, men nu skulle han peta så pass nära en nerv att han ville bedöva.
Fine.
Det slutade med att halva ansiktet var borta! Tom två tänder längst fram i underkäken var borta!
Dah.
Det roliga var att tidigare på morgonen var min chef där och bytte en plomb. Hon kom tillbaks dreglande, men stora problem att prata under måndagsmötet.
Jag, rusade ifrån vårt måndagsmöte för att göra samma sak, vilket blev rätt kul vid lunchen, när vi båda försökte äta utan att känna halva ansiktet! :-)

 Nåja.
Veckan har varit märklig. Dagarna har varit avhackade och jag har jobbat en här och en där.
Tisdagen, var studiedag i skolan och lilleman ville inte vara på fritids. Nähe, då fick han vara hemma.
Jag åkte på möte och fick ett samtal strax innan som gjorde att jag åkte hem efter mötet, för att vänta på uppdatering. Jag ville inte sitta på kontoret och ha de samtalen.
Det ordnade sig, men jag hann liksom inte mycket annat innan det var dags för lillemans träning.
Tanken var inte att jag skulle ta den på tisdagen, men nu blev det så...
Onsdag, var det öppet hus i skolan. Vi kom in sladdande en halvtimme innan det stängde, men arbetsdagen blev kort ändå!
Torsdagen samma visa, Lillemans träning, som jag åkte på pga att maken satt fast på sitt håll.
Vips så var det fredag!
Typ!
Nåja, jag hann få en hel del jobbat också! :-) Vi går in i en riktigt rolig period nu!
Om fyra veckor åker vi på studiebesök! I tre dagar ska vi åka runt som skållade råttor och hinna se en massa nytt och få kunskap och inspiration.
Sen har vi tänkt hinna prata ihop oss inom sektionen också. Det behövs.
Men det blev lite huvudvärk innan jag fick iväg allt till resebyrån.
Vi är 10 personer som åker, men inte samtidigt och inte på samma sätt!
Några flyger ner på morgonen dag ett. Någon kommer på kvällen. Någon åker ner redan kvällen innan.
Några dyker upp dag två och måste hem på kvällen. *pust*
Sen var det hotell... där vi ska dela rum, men alla kommer inte samtidigt, så vissa får ett rum som sen fylls på med folk. :-)
Min kontaktperson på resebyrån fick jobba! :-D

Men nu är vi bokade! Ska bli så kul!
Nästa vecka har vi ett medlemsmöte med övernattning. Det blir också jättekul!
Vi implementerar en helt ny plattform. Och jag har beställt mängder med roliga grejer! Inte bara tills dess, vi har två mässor också som ska ha grejer.
Men ändå. Nästa vecka ska jag fylla goodiebags! :-)

Sen blir det namnskyltar och gruppindelningar. Middag och workshops. Kul!
Det är det som är det roligaste med mitt jobb! Det är så varierat. Från att fixa fakturaunderlag, dagordningar och minnesanteckningar till biljettbokning, koordinering av konferenser till projektledning av mässor.
Jag får nypa mig i armen ibland att jag faktiskt halkade in på det här jobbet. Jag sökte det liksom inte ens...eller jo, efter nästan 2 år gjorde jag! :-D
Nåja, nu håller vi tummarna att barnen är på benen veckan som kommer, för både jag och maken har fullt upp..
Och att mitt krånglande knä håller! Jag har inte tid att besöka någon läkare just nu..Det får bli på höstlovet om det blir värre.
(jag har en tid om 3 veckor....)

Veckan avslutades på bästa sätt. Jag fick ett sms om att min bok kommit!
Min höstlovsbok!
Jag ska verkligen försöka att inte börja läsa den innan. Nästa fredag, får jag öppna den! :-)
Det är spännande värre, eftersom att jag inte ens har läst vad den handlar om. För mig räcker det att den är skriven av Kepler!

Idag har vi firat stora dottern, som fyllde 20 år idag! Tänk! Tjugo. Hur gick det till???
Jag letade lite bilder och blir fortfarande så fascinerad över hur lika våra små är dom stora! Med tanke på att dom har olika pappor, så är det helt otroligt!
Här var stora dottern sisådär fyra tror jag. Lilla blondie! :-) Och hade hon haft lite mörkare hår, så är hon prick lik Minime!
Vi hade familjekalas för henne idag.
Stora sonen dök upp tillsammans med sin fästmö(Låter bra att säga! :-)) och vi åt middag tills magen stod i alla hörn!
Tacos kan man äta hur mycket som helst av!

 Efteråt blev det som dottern önskade, kladdkaka med grädde och bär!
Mums!

Hon, som inte är så bra på att äta, numer, fick matlåda med sig hem! :-)
(eller, hon äter, men är lite så "nu lagar jag mat"ig...;-)

En riktigt härlig familjekväll. Det är ett tag sen vi samlades alla över en middag. Och det är ju lite lustigt, för vi går ju in en sån period nu.
Nu kör vi ju familjesamlingar varannan vecka till framåt jul. För vi klämmer ju in en farsdag också mellan två födelsedagar till och makens födelsedag.
Jösses.
Men det är mysigt! :-) Jag hoppas att det framtida barnbarnen föds under våren! :-D

Efter sådana här dagar är jag så otroligt tacksam. Att jag har fått fyra barn. Att de är friska och lyckliga.
Det gör att nästan inget annat spelar någon roll!
En kollega sa häromdagen: Man är inte lyckligare än sina barn. Och så rätt det är!
I morgon ska jag ut på äventyr. Dvs förbereda kommande kalas! :-)

Livet är när fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar