Sidor

onsdag 27 april 2016

Härliga vågor och fina profiler.

Vi är inne i sista aprilveckan!
På fikat idag, var var några som insåg att det inte är speciellt många torsdagar kvar till midsommar!
När man inser det, så får man lite lätt panik!
Det är inte alls långt till midsommar!
Men, det är ju svinkallt, så man fattar liksom inte att vi snart är inne första vårmånaden.

I söndags, insöp vi dock lite vår på trädgårdsmässan. Dock kändes den mindre i år än tidigare år.
Men, det var ju lika sjukt fullt av folk som alltid.
Lite inspiration fick jag..
Jag älskar ju det här jag..när saker ligger och ruttnar och det växer mossa och blommor överallt..

 Vi har en liten plan, på att en del av trädgården ska bli en liten "stad" av hus och inneboende. :-)
Jag ska bara hitta rätt ställe och sen flytta på lite stubbar och mossa...

 Vi hittade ett sött lekhus i år igen, men som tur är, så köpte vi ju ett förra året!
Och det var ju tur, för i år stod det inga sådana hus där!

 I måndags tog jag min lilla väska och drog på konferens i dagarna två.
Lagom mossig i skallen efter fredagens eskapader.

 Och inte vilket ställe som helst. Mitt favvoställe!
Inte alls långt ifrån landet...:-)
Vi fick jättefint väder!
 Jag har bott på det hotellet tidigare och då haft ett rätt litet rum.
Nu fick jag ett galet stort! Sjukt stort!
 När jag skickade bilder till maken fick jag till svar "när kan vi komma?" :-)
Vi var flera som hade galna rum...och hade vi inte haft ett lika galet schema, så skulle det lätt ha blivit både förfest och efterfest och helanattenfest i vissa av rummen! :-)

 Utsikten var galen! Så vackert...

 Jag glömde både tandborste och tandkräm hemma så jag köpte ett resekit i receptionen.
Världens minsta tandkrämstub!
 Dag i var full av gruppövningar och tankeverksamhet. Och en massa god mat!
Jag lyckades  undvika alla godsaker till kaffet. Yey!
Många av oss bytte om efter dagens slut och sprang en sväng eller tog en PW. Riktigt skönt!
Sen blev det en god trerättersmiddag. Vi satt kvar efter middagen och tjattrade framåt midnatt.
Sen sov i alla fall jag som en liten gris på tvären i stora sängen! :-) Och vaknade till en galet vacker soluppgång!
Jag svor lite över att jag inte tagit med träningskläder..jag hade lätt kunnat ta en tidig (men kall) morgonprommis!
Inte dålig utsikt här inte..Till vänster i bild ligger bostadsrätter. DEN utsikten hade jag velat ha! :-)


Hotellet är otroligt gulligt. Där nere ligger kallbadet..Det fanns några galningar som badade kvällen innan. +6 grader i vattnet!
Brrr..

 Dag två var fullspäckad av roliga saker. Flera veckor innan vi åkte, fick vi alla göra ett personprofilstest.
Jag har gjort liknande tester tidigare och tester som tangerar till det här. Jag vet ganska väl "vem jag är" efter en hel del coachning och djupdykning genom åren.
Vi hade tex en period när både maken och jag gick i coachning och samtidigt utbildade oss i ett sätt att se profiler och mönster. Att vi fortfarande är gifta är rätt coolt! ;-)
Men, jag kan tänka mig att det även beror på att vi gjorde detta nästan samtidigt. För det kan vara svårt att stå bredvid och titta på när ens partner skalar av sig rätt in på själen och samtidigt når botten.
Rent läskigt kan det vara.
Men nu gjorde vi det tillsammans och jag är övertygad om att det, bland en massa andra orsaker, gör att vi kommer att hänga ihop tills döden skiljer oss åt.
Ingen annan människa har någonsin kommit mig så nära. Och kommer inte att göra. Just av den anledningen.
Nåja. Den här profilen tog jag inte jätteseriöst. Jag känner mig ju! ;-)
Inte så att jag var skeptisk, men ändå. Flera kollegor var rent avog till det och vissa tyckte att det är ju hokuspokus.
Nåja, vi fick först en föreläsning som jag hört flera gånger och sen fick vi en bok. Om oss själva!
Och där blev jag faktiskt förvånad!
Vi fick instruktioner innan om att vi skulle läsa igenom första sidorna och stryka under allt som inte stämde.
Och jag satte mig med pennan i högsta hugg och började läsa.
Efter en stund, blev jag näsan tårögd och jag var glad över att jag satte mig i ett hörn, ensam och läste. (många satte sig i grupp)
Det var ju rent löjligt. Varje ord och varje mening stämde på pricken!
Beskrivningen var klockren!
Samtidigt blev jag förbannad. För när jag läste det, så hade jag velat resa på mig, gå (jag hade fått gå långt! ;-)) till en viss person, eller flera faktiskt och peta in pappret under näsan och fråga "hur tänkte ni???" ;-) :-D
Men, samtidigt fick jag även förklaring på varför man inte fattat det utan påpekan! :-)

Nåja, det var roligt och nyttigt. Inte bara för mig utan för många av oss.
När vi hade lite paus, satte jag mig på en bänk och lyssnade på havet. Jag behöver sådana stunder, nu har jag tom det bevisat! :-)

 Jag kom hem sent i går och var rätt trött i mössan.
Och vi vaknade till -snö! Vafasen!
Man blir ju lite deppad...
Nåja, i övrigt så har livet lugnat sig lite.
Jag har sjukt många komptimmar att ta ut nu och tog en redan idag. Slutade lite tidigare.
Kommer att göra så även i morgon och åka på lite äventyr!
Jag önskade att åka och se en musikal för ett tag sen, men när biljetterna släpptes så hann vi inte få några innan de var slut.
Nu, har en kompis till min en kompis varit tvungen att avboka sin närvaro vid denna musikal och jag fick köpa hennes biljett!
Yey!!! Fantastiskt!
så, trots att jag är trött nu, så är det värt en sen kväll i morgon!
Och jag behöver lite distrahering. Nu, när själva jobbet lugnat ner sig och jag har i stort sett "bara" administration framför mig nu till juli, förutom två event, som jag inte är ansvarig för utan bara deltar i, så gör det att jag har tid att tänka.
Och oroa mig lite. Mycket står på spel nu närmsta veckorna, plus att jag är kallad på ett möte som jag inte trodde att jag skulle bli kallad till.
Fan.
Timingen är usel. Verkligen usel. Jag kommer att få nytta av all min diplomati, som jag bevisligen har! :-)
Vete fasen hur jag ska göra faktiskt.
Jag får väl göra som jag brukar, låta det bli som det bli och bara hänga med.
Men det är jättejobbigt.
Jag hade hoppats att läget skulle vara lite annorlunda och att jag skulle kunna gå in i maj med lite andra förutsättningar.
Men, bevisligen inte.
Jag har väntat på ett mail under dagen som inte kommit, så jag antar att det bara är att kavla upp ärmarna och ta nya tag. Igen.
Men nu lutar jag mig faktiskt på den profil jag nu fått. Jag kan ösa rätt mycket ur den informationen! :-)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar