Sidor

torsdag 13 augusti 2015

Vi är på gång...

Så är vi igång. Sådär på riktigt! :-)
Visst, vi är trötta på morgonen men det är ingen större baggis att gå upp.
Barnen hade en tuff första dag på fritids. Bara att gå upp och äta frukost. Vara på fritids (det är lite lätt rörigt dessa dagar när många kommer tillbaks men det ändå inte är så organiserat)
Båda barnen var rätt trötta igår kväll, trots att storasyster hämtade dem tidigt.

Jag känner också att huvudet har vakat på jobbet. Hittat relevanta dokument och liksom mins vad jag gjorde innan jag gick på ledighet.
Det är också lite skönt att alla inte är tillbaks där heller. Det dyker liksom upp en och annan varje dag, men det är inte full snurr.
I morgon gissar jag att vi inte är många på plats. ;-)

Och - maken och jag är på gång med träningen, igen. Vi är ju hopplösa periodare, men nu är vi inne i en bra period, samtidigt! DET är ovanligt! ;-)
Nu är det så skönt när barnen kan cykla och vi knata. Då kommer vi oss ut på kvällarna.
Jag som är en sån "löpbandsälskare" känner inte  alls för att ställa mig i källaren nu. Jag vill ut, i solen och friska luften!
Igår sprang jag tom längre än jag brukar orka! Vilket var lite chockerande faktiskt.
Och det lustiga var att jag inte hade ont någonstans. Jag har ju haft sjukt ont i ryggen hela sommaren.
Nästan så att jag undrade i morse varför jag skulle åka till kiropraktorn.
Det gick otroligt bra!
Maken som tröttnat på att jag aldrig kan ha med mig nycklar eller telefon när jag är ute (på grund av att tjejbyxor sällan har fickor!) köpte ett löparbälte till mig igår!
Smart!
 Nåja,  jag åkte till kiropraktorn i dag ändå, när jag väl hade det inbokat och det var ju tur.
Tydligen var jag snedare än vanligt i bäckenet och jag var sned på ett litet annat ställe än jag brukar..
Märkligt när jag inte hade jätteont.
Men nu är jag mjuk och fin igen.
Så i kväll blir det yoga! Får se hur sen maken blir från jobbet, vi kanske hinner ut på en PW.

Jag går ju till jobbet numer, så jag gick även till kiropraktorn.
Och det är ju så skönt! Varmt och vackert och jag har aldrig sett det blomma så fint runt jobbet som nu!
Jag var på jakt efter en cykel i början av veckan, men hittade inte riktigt det jag ville ha.
Vilken djungel!
Så, det får bli en ny sväng på lördag.
Visst, det funkar bra att gå, men jag spar tid på att cykla. Och det är lättare att handla lite på hemvägen om det behövs.
I morgon är det så fredag. Veckan har gått jättefort!
Jag ska till tandis. Fick en akuttid i morse. Helt plötsligt har jag skitont mellan två tänder. :-(

Det ska ju bli kanonväder, men vi åker inte till landet. Jag pallar inte riktigt.
Jag behöver fixa grejer här hemma, förbereda inför skolstart. Rensa garderober och lite sånt.
Bara tanken på att plocka ihop oss och åka ut nu kändes bara fel.
Märkligt!
Men det kan vara skönt att vara här hemma och "bara vara" också. Få ordning.
Hallen ser ut som ett bombnedslag efter sommaren, när vi tagit fram sommarskor och det ändå varit lite kallt så vårskorna och stövlar varit framme.
När man kliver in tror man att vi är 12 personer här hemma. :-)

Det är ändå skönt att vi valde att börja den här veckan. Redan nästa vecka är kalendern full av möten och konferens.
Nu får vi ändå lite mjukstart.
Trots att man svär lite över det vackra vädret! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar