Sidor

måndag 10 augusti 2015

Första dagen.

Första arbetsdagen, check!
Jag kom mig ur sängen rätt lätt i morse!
Sådär så att jag blev sur på mig själv att jag inte pallrat mig ur sängen tidigare på semesterdagarna. Och tränat mer.
Nu har jag sovit bort en massa dagar. Men, det behövdes väl det med. Kanske.

Nåja, jag tassade iväg innan några barn vara vakna.
Strosade med näsan i solen till jobbet.
Mötte en kollega i receptionen och fick en stor kram. Så najs!
Vilken tur att K bestämde sig för att bli gravid, så att jag kunde stanna på denna härliga avdelning!

Jag gick in med henne och fick en "tour" runt i det nya kontorslandskapet.
Shit vad fint det blivit!
Det som var en byggarbetsplats för 7 veckor sedan är nu ett jättesnyggt kontor!
Jag delar just nu rum med två personer.
Snart är vi bara två.
Vårt rum är varmt! Öppet fönster och fläkt hade vi hela dagen.
Utanför rummet satt alla i öppna landskapet med koftor! Där är det iskallt.
Men, jag piper inte. :-)

Till min stora förvåning så kom jag ihåg min inloggning! Yey!
(Det var flera av kollegorna som snällt fick gå ner till It för att få nya inloggningar..)
Sen krävdes det lite mickel för att få tillbaks mitt Id och sen alla mina mail, som gått till ett tillfälligt Id under min frånvaro.
Men det funkade!
Lagom till lunch, kunde jag sätta mig för att läsa i kapp mail.

Men det var en najs dag, eftersom vi var flera som kom tillbaks idag. Alla var lika snurriga och behövde prata i kapp en massa. :-)
En kollega som jobbat stor del av sommaren, hade en massa skvaller ;-)
Det kan bli en intressant höst, om man säger så..

Jag var stolt över att ha med mig matlåda sådär första dagen! :-)

Vi satt en stund ute i solen med en kaffe och det var ju galet varmt!
Lite osis att det blir varmt när allt drar igång igen. Men, man har ju både kvällar och helger att njuta av solen.
Jag unnade mig en kort dag idag, för att inte "förta mig" ;-)
Solen sken jättevarmt och fint när jag strosade hemåt. Jag passade på att gå in på bokhandeln för att hitta lite ny inspiration.
Nu är vi ju tillbaks i vardagen och det vanliga "vad ska vi äta?"
Det finns massor på nätet, jag vet, men inget slår att bläddra i en riktig kokbok! :-)
En Mezebok med en massa Turkiskt gott.
Och en med lite god "vanlig" mat.
Jag råkade också se att Katerina Janouch kommit ut med en ny bok!
Den har jag helt missat.
Så nu har jag lite nytt att läsa..
Iofs så har jag en stor hög med böcker att läsa i höst.
Jag hittade flera bra i biblioteket på landet. Men det måste finnas en hög, annars blir jag orolig! ;-)

När jag hade travat uppför den långa trappan hem, var jag rejält svettig.
Barnen hade skoj med storebror och hans tjej och spelade bilspel så att det hördes ut på gatan! :-)
Minime är så förtjust i hans tjej och hon har erfarenhet av "inyourfacebarn" så dom funkar fint.
Nåja, första dagen har gått bra. Nu är man igång.

Sen har stor del av dagen gått åt att planera för lite tråkigheter.
Om knappt två veckor är det begravning. :-(
Alltid lika tråkigt. Även om personen levt ett händelserikt och gott liv. Det är ändå sorgligt.
Det blir lite hysteriskt den helgen.
Direkt ifrån en tvådagars konferens, till begravning till tjejhelg.
Jag kommer att vara som en trasa på måndagen.
Men, allt funkar.
Stora sonen ställer upp igen och hämtar barnen på fritids och jag kommer att kunna åka direkt ifrån begravningen till tjejhelgen utan att behöva åka hem emellan.

Och det är lite lattjo, man hinner bara dra igång vardagen så är kalendern full ända in i september.
Nåja.
Det mesta är kul, så det är bara fint.
Nu ska en badväska packas till barnen, som blir skjutsade till farmor i morgon.
Skönt, så får jag ännu en dag där jag kan strosa till och från jobbet.
Vi är liksom igång lite smått..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar