Sidor

tisdag 4 november 2014

Ok, jag lär få äta upp det.

Veckan är igång med besked.
Och vilken vecka!
Idag kunde jag ha hjulat hem. Trots mörker och spöregn.
Men jag har så kul!
Det händer grejer och jag är inne och pysslar med rena drömuppgifterna.

Sen har jag en rätt fin utsikt ifrån mitt rum! ;-)
Idag öste dock regnet ner...
Ah, jag skulle kunna skriva spaltmeter. Men kan inte.
Samtidigt som mycket är nytt, är det samtidigt så "hemma".
Saker faller på plats mycket snabbare än vanligt när man är på nya ställen, eftersom mycket av det jag gör är saker jag gjort förr på andra ställen. Det är bara förutsättningarna som är annorlunda.
Och jag känner så många av de externa kontakter jag ska ha och är ansvarig för.
Samtidigt blir det jätte märkligt att jag gång på gång nu står på "andra sidan" av en massa event.
Nu får jag se det inifrån.
Som sagt, det blir tydligare och tydligare vad jag verkligen vill göra framöver.
Jag har också fått härlig respons, både internt och externt. Trots att jag bitvis varit lite "jobbig" ;-)
Och - jag har aldrig varit med om maken till trevliga personer i organisationen!
Väl mottagen är ett understatement!
Jag förstår, att många vill in på just den avdelningen!

Nåja. Det rullar lite annat med.
Det vanliga. Lite tungt att trassla sig ur sängen på morgnarna. Det är ju så mörkt!
Jag vet att jag kommer att få äta upp det här. MEN. Jag längtar efter lite kyla och snö!
Ett par minusgrader. Typ 5.
Och så lite snö på det.
Krispigt och vackert.
Lite skrapa ruta. Bara lite.
Samtidigt som det är lite skönt med 11 grader, så är det ju inte normalt!
Vi är snart inne i mitten av november för bövelen!

Om två veckor är det dags att gräva fram julgrejerna. Och köpa pepparkakshus.
Eftersom att jag hivar ut allt vad jul heter på nyårsdagen, så måste jag ju pynta tidigt! ;-)
Jag ser faktiskt fram emot det nu.
Minime är så pysslig så det blir kul att göra sånt med henne.
Jag tror att det inte blir ett pepparkakshus. Utan två. eller kanske Tre! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar