Sidor

tisdag 18 november 2014

Det gäller att glittra, just nu..

Nu är det lite svårt att inte skriva om det korta dagarna.
Den ljusa timmen är liksom inte mycket att hurra över! ;-)
Tur att man glittrar och lyser själv! *hehe*

Dagen var som alltid kul. Men den började lite kaotiskt..
Kom till kontoret, väckte datorn, gick och hämtade kaffe.
Loggade in. Och sen hände, nada! Efter ett par försök, med konstiga felmeddelande gav jag upp.
Först trodde jag att jag hade lyckats vända på bokstäverna i lösenordet och knatade ner till It folket och erkände min miss.
Där var dom ju lite lustiga dårå. Tjejen kände inte riktigt igen mig och hade helst velat ha ID för att jag skulle få nytt lösen, men det hade jag inte med mig.
Hon vände sig till killen som meckat med min telefon en halvdag och frågade om han kände ingen mig.
Han, satt med stenansikte och skakade sakta på huvudet. "nope, har aldrig sett" ...Eller huur! :-)
Nåja, nytt lösen fick jag och knata iväg upp igen.
Om det funkade? inte...
Jag letade fram ID för att knata ner igen, när jag upptäcker att jag inte ens hade med mig plånboken!
VA??
Den paniken. Var hade jag den då? *tänka, tänka* Ah! bilen!
På med jackan, lubba till bilen och där låg den!
Man ska inte åka och tanka bilen sent på kvällarna....*huvudet under armen*

Nåja, ner till It igen, för att få veta att de nog var tvungna att hacka sig in på datorn, så det var bara att springa upp igen och ringa ner...
Vilket inte heller funkade utan en person fick snällt komma upp och döda den och börja om!
Vi konstaterade att det blir så om man inte är där under ett par dagar. Då får man liksom inte vara med! ;-)
Sen rullade det på..
Jag har läst affärsplaner tills det gick runt i huvudet. :-)
Men det är sååå kul!
Jag har fantastiskt roligt..hela dagarna!
Nyp mig!

Veckan kommer att gå i ett nafs, eftersom varje kväll är bokad. Det blir lite ketchupeffekt ibland.
Men allt är lika roligt, så då går det av bara farten.
Minime, hon slår på stort hon och är på fest fredag, lördag och söndag!
Hon har tom mer socialt liv än vad jag har! ;-)

Det har varit en del jobbiga grejer runtomkring ett tag. Bland kompisar och bekanta.
Men nu känns det som att det släpper.
Det kommer rolig info titt som tätt.
Och då blir jag så glad! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar