Sidor

tisdag 1 april 2014

Vissa dagar.....

Äntligen är vi inne i april.
Den stora nackdelen med april är att vi går över till sommartid. Jag vänjer mig aldrig vid att en timme försvinner!
Skitsamma att det är ljust på kvällarna, när jag kryper i säng klockan 21 för att jag är död på morgonen när jag ska upp klockan 5!
Jag skulle vilja få in ett par timmar till på ett dygn, inte bli av med en!
*muttrar*

Det var dock rätt lätt att gå upp igår morse, det var liksom ren chock!
Men hela dagen blev lite märklig!
På söndag kväll fick jag veta att den man som omkommit på en fotbollsmatch i södra Sverige, var hemmahörande från den Norrort där jag bott en massa år.
Jag kände honom inte, men när man vet att han är pappa till fyra barn och driver eget företag, då måste man vara en sten för att inte bli berörd.
Jag har ju vänner kvar där, som naturligtvis har kopplingar till personen, orten är inte så stor och alla var vi lika chockade.
På måndag åkte jag till den orten för att ha en internutbildning.
Jag installerar mig i det konferensrum vi skulle vara i, drar igång min PP och råkar titta ut.
Då ser jag att vi inte är speciellt långt ifrån den byggnad där företaget mannen drev ligger.
Det vallfärdade folk med ljus, blommor och kransar hela dagen.
Bilar stod parkade överallt i området och folk stod i klungor och grät.

Även företaget jag jobbade på var berörda. Ägarna kände honom inte heller, men kunde ju lätt sätta sig in i hur det skulle vara för dom, att plötsligt stå ensam med ett företag.
Och man tänker på frun och barnen. Alla anhöriga. Alla anställda.
Usch.
Det är så hemskt.
Själva händelsen skulle jag kunna skriva spaltmeter om, men jag orkar inte.
Inte idag. Kanske senare.
Utbildningen gick bra, men även den tog ju energi. Jag måste kunna ta frågor och veta vad jag håller på med.
Och, som alltid, ska det ju utmanas liiite! ;-)
Man måste kolla att jag, som är kvinna, vet vad jag håller på med.
Och det kändes så skönt, när jag fick en kluring, som jag var 99% säker på och definitivt vet hur JAG vill ha det, parkerade frågan en stund i stället för att ta diskussionen.
I stället ringde jag en expert i frågan och fick vet att jag hade rätt.
Vilket jag berättade för den som "utmanat" mig och även gav honom tips om hur han ska svara, när han får just den frågan jag fick från sina kunder.
:-)
Det kändes bra.
Jag hann hem för att hämta barnen vilket var skönt, för maken satt lite illa till.

I morse var det mycket tyngre att kliva upp.
Det är så mörkt!
Kursen idag, var väldigt intressant. Inte så revolutionerande som förra veckans, men väldigt nyttig!
Det får igång tankearbetet rejält!
Vad vi bör göra, vad vi behöver lägga tid på och vad vi behöver upplysa våra kunder om.
Det bara snurrar i huvudet när man är klar.
Flera i gruppen berättade att de varit helt skakade efter förra kursdagen. En hade satt sig för sig själv direkt efteråt och nästan lipat.
För att insikten var så stor.
Det kan inte vara lätt att ha kursen direkt efter! ;-)
Men, idag var det mycket matnyttigt. Sånt som man som kvinna behöver kunna, för att kunna slå "vissa" på fingrarna! ;-)
Jag åkte direkt därifrån till sjukgymnasten. Det skulle bli på håret, det visste jag, men som grädde på moset, så satt jag i andra tankar och tog inte motorvägen så långt jag kunde, utan svängde av innan!
Dah..
Hela området är 30/40 vilket gjorde att det tog evighet att komma fram. Så jag kom ju försent!
Det gör inte jag, vanligtvis!
Men, sjukgymnasten träffade jag och ett träningsprogram fick jag. Och två inbokade träningstider.
Nu ska mitt knä bli tipptopp! :-)
Hon tror att det ska gå rätt lätt, men det kräver att jag är disciplinerad i min hemmaträning.
Sakta, försiktigt och utan minsta belastning.
En av grejerna jag ska göra är att stå på en fot och balansera, eller på en balansboll.
En sådan vet jag att vi har, någonstans.
Så den ska letas fram och så ska jag stå en stund varje dag!

Det var dock inte så smart att boka in det besöket direkt efter kursen. Att inte få lunch innan 15 är inte bra!
Jag var som en trasa när jag åkte hem.
Plus huvudvärk och lite allmänt "bläh".
Vissa dagar är sådana. När man skulle vilja gå i idé till sommaren!
Jag  mötte maken i dörren och vi hann beta av lite jobb innan han drog på sin kurs. Det ska bli intressant att se om maken fick samma idéer som jag fick idag.
Det är så skönt att vi går kursen samtidigt den här gången.

Jag hann beta av en del mail och annat "bråttom" innan jag hämtade barnen.
De fick vispa ihop en ugnspankaka till middag som dom glatt smaskade i sig. Det är verkligen snabbmat! :-)

I kväll ska jag inte göra ett skit. Nada. Förutom det vanliga. Diska, plocka, förbereda kläder till morgondagen, som också blir snortidig.
Den här veckan är verkligen fullmatad på alla sätt.
Så pass att jag inte orkar åka till landet i helgen. Bara att packa ihop oss innan fick mig att krokna idag.
Så jag ställde in det.
I kväll ska jag somna samtidigt med barnen. Så kanske jag är pigg och glad i morgon.
Kanske...;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar