Sidor

lördag 19 april 2014

Äggstra Lego! :-)

Ägg, ägg och mera ägg! :-)
Vi firar inte påsk speciellt mycket. Det beror lite på dagsform (årsform) om det blir fjädrar och pynt eller inte.
I år blev det dom lite knasiga hönorna och en bukett tulpaner.
Men, barnen får ägg.
Dvs sådana som det ligger grejer i. :-)
I morse busade vi och hade lagt varsin låda med lego vid terassdörren. "Inga ägg?" liksom.. ;-)
Till stora dottern smög jag in och la ett ägg i hennes säng när jag hörde henne gå upp på toa på morgonen. :-)

Vi åkte till svärmor på eftermiddagen för att äta påskmiddag och där fick dom ägg av farmor och kusinerna.
När vi kom hem, smög jag fram två jättestora ägg och la under granen till deras koja.
Och dom blev rätt snopna när vi alla var inne och maken sa "vad ÄR det som ligger under granen?" ;-)
Så nu är huset fullt av smågodis och småsaker!
Men, det är ändå kul att hålla den traditionen vid liv. Även om dom inte tror på påskharen.

Det har varit en riktigt skön dag här ute. Som alltid, hävdar ju jag!
Solen skiner alltid här! ;-)
Det var ganska kyligt från morgonen men solen värmer bra. Efter en stunds krattande kunde jag klä av mig jackan.
Barnen for runt och lekte.
Jag hann tvätta några fönster, för hand. Jag orkade inte dra igång "mackapären" ;-)
Maken och dottern tog en sväng för att övningsköra.
Lunchen åts ute.
Vilket var lite kul. Jag dukade så att barnen satt med ryggen åt solen. Det är inte så kul att äta med näsan i solen.
Men, Lilleman ylade ändå tills han fick sina solglasögon. Det var lite för ljust! :-)
Och det är ju det som är så härligt, att _ljuset_ är tillbaks!
Skitsamma med kyla egentligen - det är mörkret som är så tungt att ta sig igenom!

Nåja, första utelunchen idag! :-) Eller, vi brukar ju grilla korv på vintern men att sitta ute och äta i solen var premiär idag! Yey!
Det är dags att fixa till uteplatsen hemma med. Snart vägrar jag att vara inne mer än för att sova! ;-)

Jag satt en stund med näsan i solen och det var nog tur att vi var tvungna att åka iväg, för man bränner sig rätt lätt såhär på våren...
Märker jag i kväll! ;-)

Morgonens lego byggdes under kvällen.
En glassbil...
 Och en sopbil! :-)

I morgon blir det biltvätt och vedklyvning. Jag gillar vedklyvning! Det är så rogivande att klyva och lägga i långa rader! :-)
Man behöver inte tänka, man bara gör.
Och syns det att man gjort nåt! Det är lite som ogräsrensning och storstädning. Det märks om man gjort det eller inte! ;-)
Dock har man sett första huggormen i området och det är mindre kul! :-/
Oj, vad jag skulle vilja ha en stor, tuff katt att släppa ut! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar