Sidor

onsdag 2 april 2014

Platt där det ska vara runt

Idag hade jag en betydligt bättre dag.
Sömn gör liksom susen! ;-)
Även om morgonen började lite spännande.
När jag lämnat båda barnen och stod på skolans parkering, såg jag att ett framdäck på bilen var lite väl platt.
Hm... Jag hade egentligen inte tid, men jag svängde in på närmsta mack och fyllde i luft.
Eller, jag fick hjälp av en snäll herre.
För jag fick banne mig inte igång själva lufthistorien. Det visade sig vara så lite luft i däcket, att den inte kunde mäta mängden. Så jag var tvungen att trycka på en extra knapp innan jag knappade in mängd.
Men, till slut var däcket åkbart och jag susade iväg norrut.
Och vilka jäkla köer det ÄR!
Galet.
Dagen försvann i ett nafs och jag hastade hem. Jag såg när jag satte mig i bilen att det nog var lite väl lite luft i då också, men det var full kareta hemåt, så att jag skulle slippa de värsta köerna.
Det gick sådär.
Jag kom nästan ända in till stan. Sen var det stop. *sucka*
Det är så löjligt att bli irriterad på köer. Dom finns. Det går inte att göra något. Bara bit ihop.
Jag ringde maken och så babblade vi jobb en timme.
Rätt bra, så slapp vi ta det när jag kom hem! ;-)

Han mötte upp mig när jag kom och bytte till sommardäck. Det är nog nåt hål på det som bråkade.
Så, inget ont som inte hade något gott med sig.

Men, nu tänker jag inte leta jobb norr om stan på ett tag! Nu får det banne mig bli söder om söder söder ett tag.
Men snart är veckan slut! Den har gått så fort! Jösses.
I morgon ska jag vara i stan 7:30. Hjälp! så tidigt brukar jag inte vara på gång! ;-)
Jag slipper dock morgonracet.
Även om morgnarna nu är mycket lugnare än det var bara för ett halvår sedan.
Men, det innebär att jag bord ha sovit för länge sedan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar