Sidor

söndag 10 november 2013

Pappas dag.


Farsdag. Det är idag det!
Vi gör inga större firande av det. Mest pga att det infaller mitt emellan kalas 1,2 och 3,4!
Typ.
Men, vi tassade ner till köket, Minime och jag för att fixa lite lätt frukost till far i huset.
Sen väckte vi Lilleman, som sov som en gris, innan vi gick in och hoppade i pappans säng!

Han fick två böcker.
En om 100 ställe man aldrig kommer att besöka. Lite ny fakta om olika ställen man inte kommer att kunna besöka av olika orsaker..
Det är inte helt lätt att hitta böcker till fadern. Det finns nästan inget han inte har läst. När det kommer till faktaböcker.
Historia har jag gett upp. För länge sedan!
Men den här boken hade ny fakta! :-) Då är jag nöjd!
När vi var på bokhandeln, så låg den här boken vid kassan, som en farsdagspresent. Jag bläddrade aldrig i den utan norpade den när jag betalade det andra.
Men, när maken bläddrade i den i morse, blev vi lite lätt chockade!
Jag har läst "barns tankar om tomten, jesus" osv förut. De brukar vara ganska roliga.
Men, den här var fan inte kul!
Hela boken igenom, beskrev Danska barn mellan 6-10 år hur besvikna dom var på sina pappor!
Att dom drack, ljög, försvann och inte bryr sig.
HUR blev det en farsdagspresent?


Den borde stå i hyllan för psykologi!
Tragiskt var det att läsa. Jag blev gråtfärdig!
Fy!
Jag hoppas att föräldrarna till de barn som intervjuades fick varsitt ex! :-/

Nåja, efter lite frukostmys, fick maken sin present av Lilleman. Han fick spela xbox med honom! :-)
Det är ingen dålig present.

Sen blev det garderobsstädning för hela slanten.
Barnens garderober blir konstant röriga. Och med de nya kläder de fick igår, så var det dags att städa.
Minime hade en hel hög urvuxet. Och bla tröjor som aldrig mer blir rena.
Och det är ju den åldern.

Jag rensade även ur min garderob. Plockade i ordning och packade en full kasse som ska ut till landet.
Var och varannan dag står jag och glor i garderoben, som är full och tycker inte att jag har något att klä på mig.
Det har jag. Visade det sig! ;-)

Vi avslutade helgen i gymmet.
Helgen har innehållit en massa god mat och umgänge, men oxå en hel del oro.
Det ingår i mammajobbet.
Att oroa sig. För det gör man hur gamla dom än blir.
Folk brukar tjata om "små barn små problem, stora barn stora problem" Det håller jag inte med om.
Men det blir andra problem.
Där man vill finnas som stöd och bollplank, men måste ta ett steg tillbaks. Låta dom göra egna misstag, att lära sig av.
Men ändå finnas där. Ibland vill man bespara dem erfarenheter. Som man med egen erfarenhet vet hur jobbigt den kan vara.
Så, vår coachnings erfarenhet har kommit väl till pass hela helgen. :-)
Nåja, vi hade planerat att träna, men det blev lite väl sent för att köra cardio.
Så det blev ren styrka.
K5 och lite axlar/bröst.

Jag kommer troligen inte att kunna lyfta armarna i morgon! Tur att jag har en jobba hemma dag! :-)
Men, när jag körde K5 så kände jag hur jag saknat det!
Jag behöver det för ryggen!
Slut på latandet!

Vi hann inte igenom hela setet, klockan blev för mycket.
Det blev kvällsmata barn, duscha barn, borsta tänderna och läsa saga, på rekordtid!
Så var det dags för en ny vecka. Med utvecklingssamtal för båda döttrarna.
Det blir lite lattjo.
Med en dotter, pratar vi om skolförberedande saker..och med den andra om skolavslutande saker! ;-)
Det blir lite kul när det är 12 emellan dem!
Och lite mer spännande att träffa stora dotterns mentor..

Sen får vi se, om det händer nåt mer spännande i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar