Sidor

lördag 16 november 2013

Allt blir gott om man doppar det i chocklad!

Lördag. Sovmorgon.
Så skönt!
Jag somnade som förväntat med Minime på armen i soffan igår. Märkligt hur det blir, när det liksom ordnar upp sig, när man gått och funderat.
Då blir man så trött! :-)
Maken, han jobbade han till framåt 01 på natten!
Det blir så ibland. Det gäller att passa på när man har flyt och det blir tyst i huset. Avtalstexter är inte helt lätta och när man väl kommer på det, så behöver man pränta dem direkt.
Tidigare på dagen, jobbade vi oss igenom en presentation som vi ska ha på måndag morgon. Det är inte lätt när man måste begränsa sig, men ändå behöver få med en massa information och sen göra den begriplig.
Men, vi lyckades tom hålla oss långt under tiden vi fått och ändå få med allt vi vill säga.
Om man sen begriper något, tja det vet vi på måndag klockan 12! ;-)

Nåja, vi blev så lättade över att lyckas få till det som vi tänkt, att det var lite svårt att avbryta och ta helg! :-)
Men, jag bara stängde locket.
"poff" och "gick hem".
Maken lyckades som sagt inte. :-)


Men, han åkte iväg över helgen med en drös killkompisar i morse och jag tror inte att han kunnat koppla bort jobbet om han inte fått ur sig allt igår.


Så, nu är det bara jag och barnen i helgen.
Vi är tillsammans 24t om dygnet, nästan varje dag, så det är ganska skönt att komma ifrån ibland.
Göra något annat.
Så jag åker iväg med mina kompisar ibland och han med sina. Så vilar vi ifrån varandra och samtidigt fyller vi energiförrådet med att umgås med goda vänner.

Vi känner ibland att vi ligger grymt efter på den sociala sidan. Vi skulle vilja umgås så mycket med en massa vänner.
Men, tiden räcker inte riktigt. Eller orken.
Vi träffar så sjuka mängder människor när vi jobbar, så när fredagen kommer så orkar vi knappt träffa någon annan.
Trots att vi vill.
Det blir lite moment 22. Vi fyller på energin med att umgås med vänner, men vi orkar inte och fyller inte på energin.
Typ. Det måste bli ordning på det framöver.
MEN- den här helgen fyller som sagt maken på sitt förråd och jag fyller på lite med.
Två vänner kommer över för att dricka lite vin och snacka skit! :-)
Det blir mysigt!

När vi åkte för att shoppa lite kvällsmys, insåg jag att det går inte att förtränga det längre. Julen är på väg!
Kalendrar i långa rader hittade vi.
Och det går inte att säga nej.
De fick välja varsin.
Minime valde playmobil. För att det fanns prinsessor!
Och katter..
Lilleman stod länge och valde mellan Playmobil som hade drakar, vanligt lego och Star Wars lego.
Star Wars vann.
Vi gör det lätt för oss i kväll. Hemlagad pizza.
Det är gott!
Men det är degen man inte orkar laga. Det blir mest bara kladdigt.
Det här kitet är perfekt! Plus att man får en god tomatsås till.
Sen får alla välja vad man vill ha på.
 Det är en jättegod botten! :-)
Mums!
 Lilleman har tjatat om Kanelknäcke i flera dagar.
Och det är gott! som att äta en bulle! :-)
Blir en ny favorit till kaffet.

Till kvällens tjejmys, blev det lite grönsaker med dip.

Det känns så fräscht att små plocka grönsaker och frukt..

 ..som vi iofs doppat i smält choklad.
Gott!
Att doppa apelsin i choklad med apelsinsmak var en riktig höjdare! :-)


Och oerhört nyttigt! ;-)
Jag får helt enkelt köra en tung träning i morgon!
Kompisen C känner mig hon! Dessa fina ljus med bricka fick jag av henne! :-)

Torkad Anis doftar fantastiskt gott! :-)
Barnen har varit vakna rätt länge, så jag hoppas att dom tar sovmorgon i morgon igen! :-)
En skön lördag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar