Sidor

fredag 15 november 2013

Coolt, när jag tänker efter.

Fredag. Och som vanligt nedsjunken i soffan.
Veckan har varit ganska intensiv. Rolig, men intensiv.
Jag har oroat mig en del. Ett tråkigt besked i början av veckan. Ett snopet besked eftersom det lät så positivt.
Det har legat och skavt. Frustration. Att inte kunna hjälpa, när jag vet att jag kan, men det inte går.
Sen fick jag vet att det ordnar sig ändå idag.
Och då gick luften ur mig helt.
Det brukar vara så när det ligger latent under ytan och skaver.
Men nu känns det skönt.

Igår morse hade vi minusgrader. Och en helt fantastiskt vacker himmel! Det såg ut som att man målat med en bred pensel i rosa över halva himlen.
I morse däremot, var det nästan vår i luften!
Man blir lite snurrig.
Jag hade bilen på service. Och även om man bara byter olja och lite lampor osv, så tvättar de alltid bilen både inuti och utanpå.
Det är fantastiskt! :-)
Så, nu skulle jag helst inte vilja ha ett enda sandigt barn i bilen!

Vi deltog i en World Quality Day konferens under förmiddagen. Ett intressant ämne.
Eftersom vi så ofta måste förklara vad det är vi gör egentligen, och vad det innebär, det vi jobbar med, så är det så skönt ibland att kliva rakt in i en värd med bara "kollegor".
Även om vi gör det på ett nytt sätt, annorlunda sätt och försöker att undvika att det blir torrt och tråkigt.
Men, det blir "all in" på något vis! :-)
Och man får alltid lite ny input. Om inte annat så om hur man inte ska göra! ;-)
Lite rolig läsning fick jag med hem.
Även om det är ämnen jag kan, så älskar jag att läsa in mig på allt nytt som kommer ut.

 De här foldrarna var roliga för att man kunde läsa om olika fallstudier. Vad som gett mest effekt och vad man fokuserat på.
Och man får lite tips om hur man kan underlätta implementering av ledningssystem.
Vi hittade flera roliga seminarium till våren.
Och jag har hittat en utbildning jag ska gå, så småningom.
Jag har en långsiktig plan och vet precis vad det är jag ska läsa och vad jag ska diplomera mig i.
Medelåldern i vår bransch är hög. Jättehög! Generationsskiftet är inte långt bort! :-)
Det blir lagom, för då är inte de små barnen så små längre och jag har hunnit få en massa praktisk erfarenhet.
Och jag kan vara mer flexibel.

Idag blev det bara ett kort kundbesök.
Och, det slog mig när jag åkte hem, vilket underbart jobb jag har!
Jag blev "akutinringd" till ett ställe där man behöver hjälp. Med exakt vad, visste jag inte.
Men, jag åkte dit.
Greppade penna och block och sa: "Berätta! Vad är problemet? Vad kan jag hjälpa dig med?"
Efter 1,5 timme hade vi pratat klart. Dvs jag lyssnade och kunden pratade. Och kom själv fram till vad som behöver göras och av vem! :-)
Så, jag åkte hem igen och kommer att åka dit om en vecka igen för att se om dom gjort det dom säger att dom ska göra.
Och det får jag betalt för!
Hur coolt är inte det? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar