Sidor

lördag 23 november 2013

Dagens I-landsproblem

Vilken skön lördag!
Nästan som en söndag! :-)
Vi vaknade galet sent. Minime kom in i min säng vid strax innan 10!
Dom brukar få vara vakna så länge dom vill på fredagar, det är bara skönt på lördagsmorgon! ;-)
Lilleman körde lite väl extremt igår och tvingades i säng strax efter 00!
Men så sov han som en gris i morse också.

Jag somnade på soffan med Minime i vanlig ordning. Soffan är så skön och "lättsovd" liksom.
Idol i bakgrunden och en ny bok över näsan.
Det går inte att hålla sig vaken..
Nu läser jag Fredrik Backmans nya. Så bra, den med!
En helt annan story än den första, men skrivet lika briljant! :-) Rolig men med en allvarlig ton ändå.

 Igår, när jag var uppe på gamla kontoret en sväng för att fakturerar. Jag tog en sväng till förrådet och tittade på alla kartongerna.
Men, jag var hungrig, hade ett möte på eftermiddagen och kände inte för att släpa kartonger, så jag tog bara det viktigaste med mig.
Det som låg längst fram! :-)
Förra årets julklapp av svärmor...
 En hög med tingeltangel som blev denna vackra gran!
Ja, den är julig, men så vacker!
Jag bara kände att jag måste mota bort lite mörker.
 Nästa helg är första advent. Jag måste få hem de där jäkla lådorna snart!
Vad är problemet? kan man undra?
Jo, vardagarna är fullpackade med jobb och möten. Förrådet/kontoret stänger kl 17.
Och har inte öppet på helgen.
Det är där det spricker. Det tar sin lilla tid att släpa ner alla grejer, via hiss, hiva in i bilen och köra hem och slänga in i garaget.
Man hinner inte så många vändor på ett par timmar.
Och man blir smutsig. (Det är inte bara jullådor...)
Så det går inte att köra lite kartonger mellan möten liksom.
Det är årets I- landsproblem! :-)
Jag borde ha tänkt på det liiite tidigare. Men oktober och november har bara försvunnit, liksom..
Det KAN hända att himlen ramlar ner om jag inte har julpyntat vid första advent! ;-)


Jag har i alla fall köpt pepparkaksdeg och lagt kylen. Om vi skulle få akut pepparkaksbakssug.

Nåja, trots att vi sov länge, så har vi fått en hel del gjort.
Maken har tömt garaget på sopor och pant. Det blir en del, hur man än försöker att sortera bra. Skiten ska tömmas förre eller senare! ;-)
Det var också en förutsättning för att vi ska kunna köra hem dom där kartongerna, som vi aldrig hinner köra hem! :-)

Jag har röjt, som vanligt och vikt en massa tvätt.
Jag kör igång tvättmaskiner titt som tätt i veckorna, men orkar bara inte vika det. Så det blir oftast på lördag eller söndag.
Sen åkte Minime och jag iväg och handlade mat.
Nu har man ju nytta av det lilla livet! Hon plockar frukt i påsar och väger och klistrar etiketter.
Hon är tyvärr för kort i rocken, så jag får lyfta upp henne till vågen, men sen funkar det så bra så!
Det är ju foton på frukterna, så det är lätt att hitta! :-)


Den eviga frågan är: Vad ska vi äta?
Idag hade man bra pris på skinkstek. Så en sådan blir det idag.
Känns lite söndag, men det blir lördagsstek.

I morgon blir det lekland. Det är så skönt att ha lagt kalasandet där.
Man (jag!) slipper städa och fixa. Man kan bara sitta och titta på och fika! ;-)
Lite simskola på det och så har den helgen gått.
En skön sådan.
Sen blir det galet mycket jobb och åtaganden i två veckor på raken.
Och så en 40 åring på det!
Men, vi bestämde idag att vi ska fira honom när han är 40,5!
Ett halvår hit eller dit, spelar ingen roll. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar