Sidor

söndag 4 november 2018

Söndag.

Sköna söndag.
Svårt att förstå att det är november när man är ute. Det skulle lika gärna kunna vara april. Det är dofterna som inte stämmer, men annars..
Jag fick ett par sekunder av "förankring" när jag klev ut på balkongen, nyduschad med blött hår och hängde upp handduken i solen. Där i ett par sekunder, så drog jag in doften av sol, blöt handduk och mitt schampo - och var tillbaks på en balkong på Gran Canaria! :-)

Maken och jag tog en lång promenad innan frukost. Så najs!
Jag har ju igen, ett knä som bråkar, så det blir inte snabbare än gå lite fort. Surt!
Så jag försöker ju hitta det där "yey jag ska gymma" känslan... går inte så bra. Men, jag har lagt ribban åt mig nu när det gäller träning. Allt träning är bra. All rörelse är bra. Jag tänker INTE på det jag inte tränar.
Så.
Maten är ok. Sockret INTE. Men samma där. Dagar när jag inte äter godis/ socker =bra.
Jag pallar inte riktigt mer än så nu.

Nåja, en prommis gick vi och tog följe med en hurtig kille som inte sprang längs gångvägen utan tog sida av.
Och där kom vi plötsligt till en liten pöl med vatten och en hög med "kvackor". :-)
Tänk vad en sån här lite pöl kan göra, bland hus och vägar...

 Skönt att få luft och sol.
Väl hemma rev jag av lite jobbgrejer. Hade fått svar på ett mail som jag gått och väntat på och kunde sätta lite annat i rull. Kul.
Drog ett mail till skolan som behövde informeras om lite tidsändring och sen bokade jag in utvecklingssamtal för Minime.
Check, check, check liksom. Synkade lite grejer med maken och kände mig sen "klar".
Jag ska iväg två dagar vilket ställer till det lite, för naturligtvis, så hände det massor med grejer för maken dessa dagar också.
Stora dottern hoppar in på måndag kväll, för att se till att syskonen går och lägger sig i tid. :-)

Så en liten väska har jag packat idag..
Den här gången åker vi inte så långt, så jag behöver inte iväg speciellt tidigt och jag får med mig en kollega vilket är trevligt.
Tråkigt att sitta i bilkö alldeles själv. Nu kan vi tjattra bort 40 minuter. :-)

Lite skumt är det att vi nu ska planera 2019 i två dagar. Det känns som ett halvår sedan vi var iväg och planerade 2018, men det är nästan på dagen ett år sedan.
Dagarna rullar på.

När vi promederade idag fick vi förbi nya skolan och nu ser man hur den ska se ut och man kunde tom kika in lite och se att det målades och fixades inne.
Så, den kommer att bli klar lagom till jullovet!
Skönt är bara förnamnet! Det är bara ca 7 veckor kvar, galet.

Jag måste nog planera in ett par dagar "åka köpa klappar" tror jag.
Men nu ska vi först igenom en spännande vecka och en helg på landet! Som jag längtar till landet, vi har inte varit där på flera veckor nu.
Så, nu ska jag lägga mig och läsa min bok, som nu är riktigt läskig!
Ingen idé att ha den med mig på konferens, för man brukar vara ganska slut i knoppen när man väl går och lägger sig.

Men, det känns som att jag legat på laddning den här helgen, trots en massa fest! :-)
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar