Sidor

lördag 3 november 2018

Haloween och 12 årings kalas.

Lördag. Och vi har haft två dagar av fest, igen! :-)
Jag som alltid brukar sucka och stånka över våra hysteriska firarmånader när barnen var yngre, gillar det plötsligt!
Det är ju inte lika Mycket hysteri numer(läs:inga barnkalas) utan det blir en massa umgänge med familjen och det är ju alltid mysigt!
Det blir liksom lite glitter och glamour mitt när det är som mörkats och tråkigast!

Men, först var det ett par jobbtimmar igår. Jag tassade upp hyfsat tidigt och drog igång dagen till två tända ljus.
Så mysigt!
Maken var också uppe tidigt och drog iväg för att skriva tenta.

Jag slog upp datorn vid köksbordet i pyjamas. Ute regnade det och var lagom kul väder. Men då är det ju skönt att inte ens behöva gå ut! :-)
Jag jobbade ju bara 4 timmar och kände att jag ville igång tidigt. Jag visste också att ingen av mina kollegor skulle vara på kontoret och knappt någon annan heller, så det var liksom inte värt att åka dit.
Inte dumt att börja dagen med en äggmacka och lite kaffe...

Under dagarna jag varit ledig hade andra jobbat, bevisligen för min mailkorg hade nästan runnit över!
Men jag jobbade undan sjukt effektivt. Men, jag kommer att behöva lägga en timme minst även på söndag kväll, eftersom att måndagen går till annat. Men det får bli så..

Nåja, jag hade även en annan anledning till att jag ville jobba hemma och det var att jag behövde ha en annan dator igång samtidigt.
Det släpptes nämligen Bon Jovi biljetter!
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få några för jag kom på det när klockan var drygt 9, men jag knappade in mina kontaktuppgifter och väntade....och väntade... och väntade...

 Och helt plötsligt så kom jag igenom!
De biljetter jag kryssat för först fanns inte, så jag fick testa lite andra förslag, som inte heller fanns men när jag kryssade i absolut sista valet, då fick jag två biljetter!
Wee!!
De som går först är ståplats, vilket jag inte fattar. Usch för att stå i ett folkhav och trängas. Jag vill sitta! :-)
Sen spelar det ju inte så stor roll var man sitter, man visar ju bild på jumbotroner och ljudet är ofta bättre om man sitter en bit ifrån scenen.
Det är ju själva upplevelsen som är grejen. Så i juni ska maken och jag på konsert minsann!

Lite galet för vi ska ju på Ozzy i februari!
Vi som har varit så dåliga på att gå på konsert under massor med år, ska nu plötsligt gå två gånger första halvan av nästa år!
Härligt! Vi är på gång kan man säga. :-)

På gång var vi även under kvällen! Vi var nämligen bjudna på haloweenparty hos makens bror.
Jag hade ingen aning om vad jag skulle klä mig som, men när dottern och jag var iväg och shoppade till henne, så hittade jag clownhatten och då var det ju bestämt. :-)
Så.....
 Maken hade en stor peruk och smink han med.. Så vi sa innan vi satte oss i bilen, att vi hoppades att inte bli stannade i en poliskontroll!
Det hade varit lite pinigt.
Minime, var Alice i underlandet! :-) Och hon fick sminka sig "all in".. Och hon är så duktig på det!
 Vi var ganska söta, eller hur? :-)
Vi åt gott, som alltid i detta hus. Sen hade vi lite lekar och charader.
Alla hade klätt ut sig till tänderna, vilket var skoj!

I morse, var det paket på säng och vacker sång (nåja) för Lilleman! Tänk att han blev 12 år idag!
Och han är ju rätt speciell vår lille kille. Inte som en vanlig 12 åring, utan han är precis som sin bror i samma ålder, en liten gubbe! :-)
Han hade önskat sig boken "investeringsguiden"! Bara det säger ju allt!
En bok om Grekisk mytologi fick han också och ett quiz.

 Lagom till eftermiddagsfikat dök stora familjen upp för att fika.
Lilleman hade fått välja tårta och valde bland annat denna, för den trodde han att det vuxna ville ha och det kan jag berätta att det ville vi!
Så god! :-)
Han fick ett spel han önskat, en bok, en snygg tröja och pengar. Precis som han önskat.
När jag frågade när alla åkt hem om han var nöjd med dagen, så var han nästan tårögd! Han älskar att bli behandlad som en vuxen och var så nöjd med alla presenter och hela dagen.
Gullet.

Det stora barnen stannade och käkade middag med oss och lilla barnbarnet var i sitt esse!
Nu har vi ju träffats hela cirkusen flera gånger, så han har hunnit vänja sig! Han är ju supersocial och vill springa med de andra barnen! :-)
Gullplutten!
De åkte hem lagom tills det var dags för honom att sova natt.
Stora dottern med sambo var kvar ytterligare ett par timmar och vi hann prata massor om livet i stort.
Sådär som det alltid blir.
Politik, filosofi, genetik och kommunikation. Allt i ett! :-)
Så härligt!
Det är så otroligt mysigt att ha alla dessa härliga ungar och att genuint gilla deras respektive!
Man kan inte ta det för givet.

Vi har alltid så skoj!
Och även "storfamiljen". Det drivs hejdlöst åt alla håll. Det är en hel cirkus när vi ses och ett otroligt kackel. :-)
Och det lär ju bli mer av typ allt, kan man konstatera!
Det har varit en härlig helg och vecka faktiskt!
Söndagen ska innehålla träning och packning inför en ny vecka.
Och nästa firande är farsdag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar