Sidor

tisdag 28 november 2017

Totalt mörker

Alltså, detta mörker!
Nu är det tungt att ta sig ur sängen! Det känns som att man sovit i fem minuter när klockan ringer.
Att man sen sovit i typ 11 timmar hjälper inte.
Sen går man som i klister hela dagarna. Usch!
I morse hörde jag redan när jag försökte öppna ögonen att det regnade. Bläh!
Kan det inte bara komma liiiite snö?

Nåja.
Det blidde lite gott och blandat jobb idag.
Minime har ont i magen och hostar. Det verkar vara en kombination som inte är så ovanlig dessa dagar. Det är flera, vuxna, som är hemma och klagar på samma sak.

Nåja. Bra att det är den här veckan och inte nästa om man säger så. Den veckan innehåller dagar som liksom inte går att hoppa av. Eller, klart det gör, men det blir meckigt!
Och tur att jag kan jobba var som helst. Hemma vid köksbordet funkar ju fint det med.
Jag hade ett par grejer som jag bara måste lösa idag.

Sånt där som borde ha varit lätt och som jag gjort flera gånger men som bara havererade igår!
Skit också!
Men efter lite tandagnissla så fick jag det att funka. Men det är så märkligt att det alltid ska vara något som trasslar. :-)

Jag avbokade ett morgonmöte och tog eftermiddagsmöte över telefon. Däremot behövde jag åka iväg på ett planeringsmöte för nästa veckas stora grej, men det funkade fint.
Hon är ju 9, så hon klarar sig ett par timmar, hon ligger ju ändå bara och tittar på tv.
Eller, hon fick ett ryck och låg och gjorde läxor när jag åkte!
Det är ju det fina nu att dom har allt i sina paddor, så dom får ju läxor och uppdrag där och kan göra det var som helst dom med.
Det är ju det fina med digitalisering.
Dock, när jag satt på mötet ringde hon och sa att någon ringde på dörren. Hon fick ju inte öppna och nu är jag sjukt nyfiken på vem det var. Hon såg en mindre budbil utanför men hann inte läsa vad som stod på den.
Hm... jag vet inte att vi beställt något...
Nåja.
Det mesta löste sig idag och så hoppas jag kunna åka till kontoret i morgon.

Jag försöker tänka lite jul, trots att det ösregnar.
Några stjärnor är uppe. Jag har köpt pepparkakshus och dekoration som barnen ska få fixa någon kväll.
Och så tänker jag nog pynta lite..
Vi är ju på landet i helgen, om vi inte blir skruttiga och veckan som kommer sen är ju liksom rätt körd...
Och lite pyntat vill jag ju ha när vi har makens kalas.. Dock är jag lite tveksam till jullandskapet vi brukar bygga upp. Vi kanske inte ska göra det innan årets sista kalas. :-)

Det blir ju lite så, när vi inte firar julafton här (Jo, vi firar ju lite  med lilla familjen men åker sen bort) och sen åker till landet, så är jag inte så nog med hur välstädat det är. :-)
Man får som prioritera här i livet.
Dammråttor eller rena kläder?
Jag borde skriva dammråttor eller träning... men tja. Jag vete sjutton vad som ska krävas för att jag ska prioritera träningen?
Jag började ju träna tidig morgon, för att det passade bäst egentligen, för att kvällarna försvinner i läxläsning och annat och jag inte gillar att träna direkt efter middagen och vill ha tränat klart till 20.
Men, jag vet inte jag. Det är jobbigt nog att ens gå upp nu. :-)
Men vem vet... någon morgon kanske det händer...
Kanske tom i morgon.
Eller någon annan dag.
Eller, kanske något annat år! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar