Sidor

söndag 19 november 2017

Öronpanik.

Helgen har bara sprungit förbi. Jag har sagt det förr. En 3 dagars helg vore ju underbart!
Då skulle man även hinna göra ingenting!

Igår, tog vi sovmorgon. Så skönt!
Vi hade en date med stora sonen med sambo för att gå på Bio på Mos. Dom åkte i förväg och hörde av sig när dom var på plats och förvarande om total trafikkaos.
Tydligen var det "monster jam" på Friends. Man måste helt klart ha stenkoll på vad som händer på arenan om man planerar ett besök.
Infrastrukturen är inte planerad för en invasion av publik.
*suck*
Vi fick rappa på och åkte lite tidigare än vi planerat och tog en smitväg för att inte fastna i kön på E4:an. Helt galet, att det var kö ända ut på motorvägen!
Vi kom nästan ända fram, men fastnade i kön på väg in i P huset! Det var tvärstopp.
Tiden tickade på, för vi hade förbokade biljetter som måste plockas ut och ersättningsbiljetter i min handväska!
Vi stod en stund, sen hissade vi upp bilen på högsta möjliga och vände över refuger och trottoar. Vi kunde bara inte stå där och vänta.
Vi chansade och åkte till ett kontorsområde vi visste om då maken varit där på besök för ett tag sedan.
Och - vi åkte ner i det parkeringshuset och ställde oss på besöksplats! Topp!
Sen fick vi halvspringa en bra bit till fots. Sonen som ju var på plats fick hämta ut biljetterna och vi kunde inte utnyttja våra fribiljetter.
Nåja, med ca en kvart till godo, köpte vi lite snacks, gick på toa och sen in på bio.

 Vi såg Justis League. Alla superhjältar på en plats! :-)
Lite märkligt dock att det bara är en kvinna!
Filmen var precis som förväntat. Mycket effekter, mycket "bom" och bra musik! :-)

 Vi hade planerat att gå och äta på O´learys sen efteråt, men precis som förra gången vi var där, så pallade vi inte stå i kö.
Det bokstavligen vällde in folk och jag har aldrig sett så mycket folk i detta centrum!
Stället är ju gigantiskt, men det var packat som sillar!
Usch!
Så vi åkte därifrån.
Och det är nog sista gången på länge som jag åker dit. I alla fall en helg!
Men det var otroligt fint julpyntat!

Vi gick tillbaks till vår bil och sonen med sambo fick köa sig UR garaget!
Helt galet!
Vi åkte till vår lokala O´learys istället. Men även där var det till vår förvåning rätt fullt och vi fick sista bordet!
Som passande nog var precis bredvid rökrummet! :-(
Men vi åt gott även om vi fick vänta på maten ganska länge.

Så, det var väl inte en toppendag direkt. Vi var ganska irriterade mellan varven. Så, nu blir det bio och mat på annat ställe framöver. Jag måste lära mig att stå på mig helt enkelt! :-)
Det finns två andra ställen som inte är lika fullknökade, än.
Lite tråkigt är det att det inte går att göra spontana saker här längre. Allt måste bokas långt i förväg och man måste åka timmar i förväg för att det ska köas till allt.

Vi är ju lite sugna på en julmarknad, men idag fick vi se en bekant som la upp bilder från dit vi tänkt åka och vilka köer det var att ens komma in.
Det är inget kul!
Jag är riktigt trött på "storstan". Och då bor vi inte ens i stan!

Nåja, idag var det terminsavslutning på Minimes dans/teatergrupp.
Vi hade ingen aning om vad det skulle bli, men hade fått info innan.
Hon skulle vara kanin och hade ju kläder utan problem. Men öron!
Som jag har letat öron utan att hitta några!
Men- den jag borde ha frågat men inte tänkt på var ju svägerskan. Hon har fyra systrar! Klart att dom har varit kaniner vid något tillfälle! :-)

Så när vi satt på bion kom ett meddelande med en bild. "behöver ni dem?" Har påven en rolig mössa?
Ja!!
Och som tur var, kom även farmor och en kusin för att titta på uppvisningen, så dom tog öronen med sig.
Vi lämnade henne för att träna lite en timme innan själva uppvisningen och hon är tuff!
Hon känner ju ännu inte mer än kanske 2-3 barn och har träffat de vuxna ledarna 2 gånger. Men hon gick in och satte sig utan problem och vi gick en promenad i parken.
Det var så vackert! Men kallt!
 Efter en stund gick vi till ett Café och tog en kaffe.
Stora sonen, sambon, farmor och kusinen dök upp och vi gick en våning upp. Där var det tjockt med folk till vår stora förvåning.
Man hade verkligen gått man ur huset för att se showen!
Kul!
Och Minime var ju sötaste kaninen man någonsin sett!
Utan problem gick hon upp, dansade och sjöng! Så duktiga var dom alla!
 Sen visade all grupper upp vad dom övat på och jösses vad dom hunnit med på bara några månader!
Det är en helt ny förening där alla vuxna jobbat ideellt sen i somras.
Imponerande verkligen!
Nu ska det bli spännande att se vad det blir till våren. För Minime vill fortsätta och det är en jättebra aktivitet.
När dom var klara gick vi ner och fikade, igen!
Det har blivit mycket kaffe denna helg! :-)

Till vår stora glädje kom det ett par flingor snö i morse!
Det blir direkt mycket ljusare. Nu är det -5 och med lite tur ligger det kvar.
Lite bökigare blir det när barnen inte längre kan cykla, men oj vad jag längtar efter snö.

Jag har ju letat fram jullådorna och kom på idag att det inte är första advent nästa helg utan helgen efter!
Men jag har smugit igång ändå och satt upp lampor på balkongräcket.
Och nästa helg kommer jag att hänga upp belysning på landet.
Vi kommer även att gräva ner riktig belysning då! Vi har köpt jättefina lampstolpar som kommer att lysa upp tomten jättefint!
Idag bjöd jag även in grannarna på fika. Minime måste ju firas även där! :-)

Men, nu är det ju först en måndag och en arbetsvecka som ska jobbas igenom.
Jag har flera lite lugnare dagar, där jag faktiskt sitter på kontoret hela dagen. Det är skönt med sådana perioder också efter att jag farit runt rätt mycket.

Sen- landet! Nu är det länge sen och jag längtar verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar