Sidor

torsdag 6 april 2017

Snorigt.

Det är otroligt härligt att vara inne i april.
Dock är lite märkligt att jag längtar så efter sommar och värme i år. (och många med mig har jag förstått) För vintern har ju inte varit helt oäven.
Det har inte varit speciellt kallt. Det har varit snö ibland men inte så att man lidit av det direkt.
Men ändå är ljuset som nu sakta men säkert blir både mer och längre så välkommet!
Nu känns det i kroppen, precis som när man är kär och längtar till den man är kär i och vet att snart, snart får vi träffas!
Precis så är det när jag nu vet att vi på söndag packar ihop oss och åker ut till landet.
Det ska bli riktigt intressant att se hur det känns att pendla ett par dagar.
Min dröm är ju att vi ska kunna bo där ute mer och mer. Ju äldre barnen blir, så att dom klarar sig själva, kommer vi att vara där ute.
(Tills dom blir så stora att dom vägrar att "häcka" där ute! :-D )
Det är komplext det här med boende och vi har som bekant ältat det i absurdum hela våren.
Nu finns det lite nya orsaker till att vi inte kan flytta ifrån kommunen, så vi blir nog kvar. Men hur och var vi bor inom kommunens gränser, det är fortfarande inte helt klart.
Men det är ju samma där när det gäller barnen, om ett par år kan dom ta en buss till skolan om man bor lite långt ifrån.
Så, nuläget är att vi lagt allt lite på is.
Det tar så mycket energi att fundera på sådant här att vi behöver vila lite. :-)
Sen tar det även energi att hålla på med bygganmälan och bygglov kan jag lova!
Just nu är jag inne i en process med att installera eldstad här hemma. DET var inte det lättaste.

Och jag kan bara tänka mig hur jobbigt det kommer att bli, när jag ska söka bygglov för allt vi vill göra på landet!
Det lär inte bli lättjobbat någonstans.
Usch.

Nåja, nu jobbar jag i svallvågorna av förra veckans bravader, med enkät och faktureringsunderlag.
Men igår unnade jag mig en långlunch och åkte till Ikea.

Jag hittade fyra jättefina lyktor som jag tänker hänga i träden på två ställen. Eller om jag hänger alla fyra på ett ställe?


 Sen reade dom ut så fina krukor!
Härligt med lite färg att plantera i.

Sen blev det inköp av det jag åkte dit för.
Nya lakan, påslakan och örngott.
När vi köpte landet tog jag ut alla gamla och slitna sängkläder dit och även svärmor körde ut lite som hon tröttnat på.
Men nu sex år senare är det inte mycket kvar. Det är hopplockat i en missmasch och vissa av dem faller nästan isär!
Men, nu är det uppdaterat och det kommer att bli najs att lägga allt i tvätten och sen hänga på tork så att det doftar ljuvligt!
 Det blev en del vitt, grått och benig.

I tisdags var jag till naprapaten en sväng...och jäklar vad jag är öm i hela vänster sida nu.
Jag förstod att det var något galet där. :-(
Under en tid har jag känt mig sned och haft ont i magen på vänster sida, ganska högt upp.
Som att det satt något och skavde under revbenen.

Han hittade flera låsningar och han hittade nya skumma ställen där det var stramt. Han frågade om jag stressar ihjäl mig, men det tycker jag inte att jag gör. Faktiskt.
Jag är sällan stressad, faktiskt.
Sen är det ju klart att alla tankar som farit runt i det senaste sätter sig i kroppen också.
Nåja, det onda släppte men jädrars vad jag blev öm i ryggen och över revbenen på hela vänster sida.
Aj!
Men det är ju löjligt hur lång min inlärningskurva är. Jag ska ju _alltid_ börja med naprapaten!

Idag är Lilleman hemma och snorar. Han är inte så sjuk att han ligger still men för sjuk för att orka med skolan.
Under förmiddagen fick han vara hemma själv och så åkte jag hem efter lunchen.
Han klarar sig ju, men tycker att det är tråkigt att vara hemma själv.
Troligen är han på benen i morgon igen. Minime låg hemma i tisdags men var ju på benen igen på onsdagen.
Vi hoppas på det.
I morgon har jag flera möten, maken likaså (vad har hänt med dessa mötesfria fredagar? ;-) ) sen ska vi på en avtackning och sen direkt till trädgårdsmässan,
Yey!
Och- jag har bokat in mig på två trädgårdskurser! En i maj och en i september. Ska bli så skoj, så skoj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar