Sidor

fredag 8 juli 2016

Ledigt!

Nu så.
Semester! :-) Yey!
Jag har världens roligaste jobb, men visst är det skönt med semester. Till nu när jag vet att jag fortsätter i höst.
Det är något otroligt skönt med att veta precis vad som ska hända, faktiskt från att jobbet hoppar igång igen i höst, tills nästa semester!
Lite galet när jag tänker efter, men så statiskt är planeringen. Sen händer det saker längs vägen, men nu när jag har jobbat i 2 år (tänk, två år! jösses!) så har jag hunnit med årshjulet två vändor vilket gör jobbet rätt mycket lättare.

Men, idag skrev jag på min skylt och gick hem tidigt! :-)

 Jag var även iväg till tandis för en koll innan jag tog semester. Jag har försäkring och tandhygienisten kikar ett par gånger om året.
Nu hade jag inga hål, men en plomb som inte är helt bra längre och måste bytas till hösten.
Sen när jag kom hem satt man och barn bokstavligen i bilen och väntade på mig med badkläderna i högsta hugg.
Till farmor för att bada!
Det var rätt varmt och jag badade också en snabbis. Men det var iskallt tycket jag! Men tydligen tempade poolen 26 grader... *harklar*

 När vi badat klart, tog vi farmor med oss och åkte till svägerskan som fyllde år.
Dom hade dukat ute och vi grillade i godan ro.
Plötsligt, hörde vi muller en bit bort. I nästa minut kom första dropparna för att sen vräka ner på åskvis.
Det var bara att bära in bord och stolar och sätta oss inne.

 Jag avstod både tårta och kakor utan problem.
När jag var på Gotland, fuskade jag en aning. Det blev en chokladtårta två gånger (riktigt mörk och stabbig) glass två gånger och en bit av en bulle.
Det gick bra på så vis att jag inte kickade igång suget igen, men däremot kände jag hur magen inte gillade det!
Jag blev svullen och upplåst direkt!
Sen jag kom hem har vi varit ute på morgonpromenad två gånger, vilket varit bra, men jag har inte hunnit gymma.
Och det känns! Så det är inga problem alls att avstå socker. Jag är lite fundersam om jag inte även ska dra ner på gluten.

Nåja, det var trevligt och gott och vi vinkade av jubilaren efter ett par timmar.
Vi konstaterade att det är oerhört skönt att inte ha små barn längre! :-)
Det var flera barn runt 2 år på plats och det är ju ett evigt jagande. Trots att huset är fullt av barn även annars och barnsäkrat överallt.
Ändå ska barn lyftas från stolar och bord. Hindras från att klättra över grindar och förhindras från att vända tallrikar upp och ner och spilla ut glas.
Sitta still och äta/ prata är ju inte aktuellt för föräldrarna.
Och då kan man bara njuta av att ens egna är så stora att dom sitter still, äter upp och går sen iväg för att bygga lego eller spela något.
Äntligen är vi där! :-)
Det är så skönt, med tanke på att jag har jagat barn i över 20 år!

Jag har inte riktigt fattat att jag är ledig nu. Iofs "bara" 4 veckor, men ändå. De ska bli så skönt!
(För ett tag sen fick jag veta att jag har sjukt mycket semester att ta, men jag har valt att spara dagar. För att kunna vara ledig ett par dagar på höstlovet, över jul och sen till våren.
Visst är det najs att vara ledig på sommaren, men man behöver vila andra tider på året också. Plus att man behöver göra roliga saker med barnen på andra tillfällen än just sommar.)
Jag tror att jag förstår det på söndag, när vi åker till landet, trots att det är söndag! :-)
Vi hinner få en vecka där innan det är dags att åka hem och packa.
Jag har ifos redan börjat, för en hel del av det som var med till Visby, plockade jag inte ur nu! :-)
Barnen går fort.
Sen åker vi ju till ett civiliserat land, det man glömmer går att köpa, bara man har med sig passen och biljetterna.
:-)
Men nu är det SEMESTER!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar