Sidor

torsdag 10 mars 2016

Trött ända in i märgen!

Herre jösses vad jag är trött!
Det är en hel del som liksom lagts till rätta senaste tiden.
Öppna loopar som stängs. Det gör mig alltid så trött att gå i mål.
Förra veckan var lugnet innan stormen.
Många hade lov och det kändes som jag var ensam på kontoret! :-)

I helgen, fick vi äntligen tummen ur och fixade ny diskmaskin.
Jag har ju lyckats lägga kvittot på ett bra ställe. Så bra att jag inte hittade det! Det slutade med att jag fick vända mig till hemförsäkringen och efter några turer, kom det in pengar på vårt konto och det gick att beställa ny.
Till vår stora förvåning, kunde vi få maskinen samma dag! Plus hemkörning, installering och bortforsling av den gamla!
DET är service!
Och som den diskar!
Nu märker jag ju att den gamla aldrig diskade helt rent.

Den här veckan har bjudit på en hel del sol!
Och massor med förberedelser för ett större event som jag varit huvudansvarig för.
Ett event som jag jobbat hårt för att få förändra.
Göra på annat sätt. Nytt koncept!
Och, allt som man gör nytt, har två lägen. Det floppar, eller det blir bra.
Floppade det, så hade det inte blivit speciellt kul.
Men, det gjorde det inte! :-)
Jag var på plats tidigt och ställde i ordning. Det är så kul, att fixa snyggt och förbereda det hela!

 Det droppade in folk och vi drog igång...
Hela dagen på höga klackar. Fixande, fotograferande, minglande och tjattrande.
När gästerna gick hem och en del av människorna satte sig på årsmöte, städade jag undan och satte mig sedan i en soffa och vilade fötterna.
Jag hade kunnat somna där och då faktiskt!
Där fick jag också tid att tänka över det mail jag fick på morgonen. Ett som fick mig att sätta kaffet i fel strupe.
I did not see that one coming!
Helt oförberedd, men det gjorde mig glad! Wow! Jag? Utvald...coolt....Tur att jag har så mycket att göra att jag inte kommer hinna bli nervös! ;-)
Efter en stund i soffan gick vi vidare till nästa nätverk för att presentera oss och informera lite.
Sen tassade jag hem lagom till att natta barn.
Jag somnade ovaggad kan jag avslöja! :-)
Upp i morse i vanlig ordning, lämna barn och åka tillbaks till mässan för att hämta grejer.
Jag hälsade lite snabbt på konferenspersonalen som var på plats när jag gick igår!
Det blir långa dagar för dem och de är alltid, alltid så trevliga och serviceminded så det är inte klokt!

Sen satt vi oss i en workshop hela förmiddagen.
En workshop som berörde ganska tunga saker. Men blev såå bra.
Nu har vi att jobba med och förbättra. skönt att ha det gjort. Vi har oroat oss över det.
När vi satt mitt uppe i diskussioner, så ser jag att min telefon ringde. Det var våra "tankleverantör".
Jag kunde inte ta samtalet men hann ju tänka en hel del.
De hämtade nycklar för nästan två veckor sedan för att åka ut och kika varför våra tankar på landet var fyllda med vatten.
Jag var inte helt säker på att jag ville höra vad man kommit fram till...
Efter workshoppen och lunchen så ringde jag upp.
Och - det var fixat! På garantin!
Jag var helt säker på att det skulle kosta skjortan igen! Men inte! :-)
Det innebär att vi kan åka ut över påsk! När jag har en veckas semester! Wiiiii!

Nåja.
Eftermiddagen gick åt att läsa ikapp en massa mail. Det straffar sig att inte var på kontoret på 1,5 dag!
Ett gäng kollegor hade fixat värsta lyxiga fikat! Mums!!
Sen, fick jag två jätteroliga mail!
Katching!
Klockrent! Nu har vi lite att fundera på. Och fyra veckor på att bestämma oss.
Knappt hann jag ta till mig den infon, innan en person kom in och gav mig ytterligare fin info!
Som löser en hel del närmsta halvåret.
Vilket också kommer att lösa annat, längre fram!

Men, allt sammantaget blev ju rena rama ketchupeffekten!
Inom loppet av tre dagar så har massor med orosmoment försvunnit!
Och jag är galet trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar