Sidor

lördag 26 mars 2016

När förhållandet blir ansträngt..

Så blev det Påsk.
En tidig sådan, men ändå! Påsk och semester!
I torsdags jobbade vi halvdag men barnen gick heldag. Jag bestämde mig för att jobba hemifrån.
Liksom ingen idé att åka till kontoret för ett par timmar. Stället var tomt redan i onsdags! :-)

Jag tog mitt förmiddagskaffe på balkongen. I solen! Jättevarmt och skönt.

 Förra helgen satte vi massor med krasse som nu står och gottar sig i växthuset.

 Jag tog en sväng till centrum innan jag hämtade barnen och köpte lite påskblommor.
Det var dags.
Utanför dörren hemma har de stått julblommor tills nu! ;-)

Jag köpte en massa gult till landet...

 Barnen slutade 13:30 och maken kom hem strax efter.
Vi packade ihop oss och åkte till landet.
Jag har längtat ut sådär så att det värkt i kroppen! På samma sätt som man kan gå runt och längta när man är nykär och inte är tillsammans. :-)
Galet, men sant.

Det var fortfarande ljust när vi kom ut, men iskallt!
De som var här och fixade våra tankar hade glömt att dra igång elen igen efter att dom slog av den!
Vi har ju alltid en 10-12 grader plus som grundvärme i huset.
För att inget ska frysa bort när vi inte är här.
Sen elda vi varmare med ved när vi kommer.
Nu var det lika kallt inne som ute! Typ +5!
Men, efter ett par rejäla brasor var huset varmt och gott.

Jag la mig i soffan efter middagen och läste en ny bok jag köpte häromdagen. Så najs!
Vi somnade hyfsat tidigt och vaknade vanligt vardagstid!
Lite irriterande..men jag hann med saker jag inte hade trott tack var det! :-)
Det var nämligen dags att rensa ur lite garderober.
Mina främst.
Jag har en hel del i garderoberna här som jag inte använt senaste somrarna. Mest på grund av att kläderna krympt.
Konstiga garderober som krymper kläder...:-)
Nu rensade jag ut massor och har bara kvar sånt jag verkligen använder.
Jag tar ju alltid ut kläder hemifrån, så snart en tröja eller byxa får en fläck som inte går bort eller blir på annat sätt förvisade ur garderoben.
Perfekt att använda här där man nästan alltid är smutsig! ;-)

Så småningom åkte vi till svärmor på påskmiddag.
Vi fuskade lite, för barnen har ju ingen som helst koll på dagar, så vi körde påskägg redan på morgonen och middag på eftermiddagen.
Barnen fick bara lite godis och i stället ett litet legobygge till Lilleman och två mjukis mylittlepony till minime.
Lite skönt att dom är så stora nu att det är annat som är kul.
Av kusinerna fick dom pengar i sina ägg vilket ju var klockrent!

Vi åt middag tills vi rullade från bordet!

 Och vofflor till efterrätt! :-)
Mums!
 Det hade hunnit bli mörkt när vi åkte hem och regnade lite lätt.
Jag kunde konstatera att jag inte kört bil i mörker på jättelänge! Senast vi var ute på landet och åkte hem sent (från kompisar) låg det lite snö på backen.
Och det är stor skillnad på lite ljusa stråk längs vägen eller becksvart!
Igår var det becksvart!
Men det gick bra och vi undvek alla sorters djur. Ett vildsvin såg vi dock en bit ut på en åker.

Jag återtog den fina platsen i soffan, men brasa och bra bok.

Vi vaknade hyfsat tidigt idag med, men det gjorde inget.
Jag ska verkligen försöka undvika att vi vänder på dygnet under lovet. Det blir så jäkla jobbigt sen.
Plus att vi ju flyttar klockan i helgen.
Jag hatar det! Så otroligt onödigt att flytta den fram och tillbaks.

Nåja, idag har vi haft rätt varmt. Solen tittade inte fram förrän efter lunch, men då med besked!
Ett par kompisar tittade förbi på förmiddagen på fika.
Jag har krattat en massa löv och pinnar på hela tomten och njutit av solen och doften av vår.
Lite kallt är det, men ändå skönt.
Frisk luft!
Vi har haft en liten "dipp" i vårt förhållande under hösten. Landet och vi.
Det har varit en hel del strul och kostnader.
Och som alla hus behövs det underhåll, så det kommer att komma fler kostnader.
Vi behöver ha ut en elektriker som gör ett större el-jobb, vi behöver måla om en massa och skulle behöva renovera gästhuset.
Vi har funderat på att sälja både landet och radhuset och i stället köpa ett nytt hus.
Men, kriterierna är inte få! :-)
Det ska ju då vara en kombo av båda ställena vilket inte är helt lätt.
Men, vi njuter ju så mycket av att byta miljö. Det gör man ju inte om man bor på ett ställe, även om det är på landet.
Mycket hänger känslan ihop med att förra sommaren vare en sån skitsommar. Och att vi inte kunnat var här på hela vintern. Plus att vi inte hann i höstas.
Vi har helt enkelt haft ett ansträngt förhållande senaste året! ;-) :-D
Nåja.
När det väl blir vår och härligt väder, så njuter vi ju av stället.
Och känner att nej, klart vi inte ska sälja det! :-)

Nu har vi ytterligare ett par dagar här, innan vi ska åka hem, för att hinna njuta av lite ledighet även hemma.
Det är inte alls dumt att ha en veckas ledigt. Jag behöver det mer än jag förstått.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar