Sidor

tisdag 16 juni 2015

Vart tog tiden vägen?

Alltså, idag slog det mig!
Det är bara två dagar till midsommar!
Vart tog maj och juni vägen??
Jag är inte alls där i år.
Man brukar ju ha lite uppladdning och stämning. Men inte i år. Vi har liksom inte haft tid att tänka midsommar.
Men, det lär ju bli det ändå! :-)
Vi blir inte lika många som firar tillsammans denna gån och det är nog rätt bra.
Både för att jag inte riktigt är där i planeringen och för att det tydligen ska snöa. Typ. ;-)

Nåja.
Igår gick barnen på sommarlov. Minime var hemma med storasyster. Lilleman fick gå på fritids, för att han själv ville.
Men, när jag hämtade honom och meddelade att han skulle vara ledig idag, så kom han på att han nog också ville vara ledig även på onsdag.
Så då blev det så.
En lite märklig känsla det med.
Idag fick dom åka till farmor.
Och i morgon får dom hänga med storasyster igen.
Värmen har inte riktigt kommit än och det gör nog sitt till att man inte känner sig så "semestrig" än.
Men rosor har slagit ut längs skolvägen!

Idag har jag skrivit protokoll hela dagen.
Från 8 till 18!
Väldigt lärorikt! Ett sammanhang som jag egentligen inte skulle vara i, men när en kollega i full panik frågade om jag kunde hänga på för att sköta protokollen, så blev det så.
Kul att få insyn i saker som man på sätt och vis är inblandad i, men inte får så djup insyn i annars.
Även om jag inte får prata om det, så fick jag ju större förståelse för även mina frågor.

Vi var på ett toppenfint ställe!

 Solen sken, men det blåste kallt, tyvärr. :-(

 Men även här blommade nyponrosor! Doftade galet härligt!

 Vi hann njuta av både sol...
 ..och gott fika under dagen! :-)

Men jag var ganska trött i huvudet när jag åkte hem.
Nu ska anteckningarna "bara" renskrivas också...

Min tanke var att jag skulle sluta strax efter lunch i morgon. Bara vara med på den kurs jag koordinerat på förmiddagen.
Men, så blev alla kallade till ett möte som vi måste vara med på. 15:30 till 17.
Fint!
Nåja. Bara att bita ihop. Men jag kommer att börja hösten med en jäkla massa flextid!

Men, sen bär det iväg ut till landet!
Jag har packat i kväll, så att det bara är att fiska med mig packning och barn ock åka ut så fort det går.
Och sen går jag på semester!
Härligt!
Dubbelt härligt eftersom att jag vet exakt vad jag ska göra i höst!
Nu hoppas jag bara på finfint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar