Sidor

onsdag 24 juni 2015

Semesterlunken..

Det börjar sjunka in, att jag faktiskt har semester! :-)
Jag har betat av min lista och börjar närma mig slutet. Det gör att jag nu går in i semesterlunken.

Idag tillät vi oss sova lite längre.
Jag tassade upp när maken åkt och njöt av en stund alldeles för mig själv.
Sen har barnen lekt och jag har fixat lite här och där. Hörn i huset som inte varit i ordning på länge, är det nu! :-)
Sen åkte vi till doktorn med minime. Vi var nästan en kvart för tidiga, eftersom jag numer lärt mig att man kan få leta p-plats länge.
Men, vi hann inte ens sätta oss så blev vi uppropade.
Och till vår förvåning så hittade inte doktorn någon vaxpropp! Hennes öron var jättefina.
Vilket ju är väldans skumt, med tanke på att hon nästan inte hörde något på ett öra hos skolsyster.
Hm.
Så, nu fick vi remiss till en riktig öronläkare, som ska göra nya hörseltest. Sen går vi vidare därifrån.
Jag oroar mig inte i onödan eller i förväg.
Det visar sig.
Jag tycker inte att hon hör illa nu. Ibland hör hon alldeles för bra! ;-) Men klart att det är jättebra att vi får kolla upp det hos en riktig öronläkare.

Nåja, det gjorde att besöket gick på ca 6 minuter.
Sen var vi ute igen.
Jag som hade kalkylerat med en timme, minst.
Barnen hade räknat med McD middag.
Så, vi åkte iväg en sväng, till Blomsterland. Minimes lekstuga har tre blomlådor som ska planteras i helgen.
Det blev Pellisar och Lobelia.

Det kommer att bli fint!

Nu när jag rensat och grejat och vilat huvudet lite, så är det dags att börja tänka på sånt som måste göras med företaget.
Saker ska avslutas.
Och det är ju lite annorlunda att göra förändringar när det gäller bolag än privatpersoner.
Vilket innebär att jag i morgon snällt får pallra mig iväg och göra saker personligt.
Jag tvivlar på att det funkar, men jag måste börja där.
Sen ska det sys ihop med bokföringsbolaget och revisorn. Jag hoppas att dom kan köra sitt race utan mig. ;-)
Jag funkar ju lite så. När jag har gått vidare så har jag gått.

Sen är det dags att byta telefon. Det borde gå smidigt och är ju rätt kul.
Nu ska jag bara fundera ut vilken telefon det blir.
Det innebär att morgondagen också kommer att gå utan att jag hinner blinka! :-)
Men, nu är det ju ändå både regnigt och ganska kallt, så det känns inte som att vi missar något...

Sen, när värmen kommer, då kan jag verkligen njuta! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar