Sidor

tisdag 30 juni 2015

Uppretad Thor!

Nu har vi landat sådär på riktigt i semesterparadiset.
Det tog ett par dagar! :-)
Och det är så skönt att bara vara. Även om vi pysslar med ditten och datten.
Men att inte behöva avbryta för att åka hem..

I lördags fick vi känna av Thor! Jäklars vad det åskade.
Jag vaknade med huvudvärk och en olustig känsla, som övergick i illamående.
Vi åkte in till närmsta stora ställa för att handla lite mat och takpapp till lekhuset. När vi var där fick jag värsta dippen!
Men, sen plötsligt släppte regnet loss och då släppte det i skallen på mig.
Väl hemma, regnade det inte, men åskmolnen cirkulerade runt, runt.

Maken och jag påbörjade målningen inomhus i lekhuset.
Då brakade det loss ute!
Thor var väldigt arg! :-) Och jäklar vad det regnade.
Men det var hur mysigt som helst att sitta inne och måla! :-)
Färgen fick vi av min målarsvåger. Färg han fått över. "den är vi som drar lite i rosa" berättade han.
Fint, tänkte vi. Gratis är gott! :-D
Första vändan sa jag "men, den här är ju vit". Men när vi målat två gånger, då blev det alldeles ljust rosa, som jordgubbsglass!
Så sött!
När det väl slutat regna, passade jag på att olja lite utomhusdetaljer.
Jag kladdar en del när jag målar! ;-)
På söndagen la vi takpapp. Då fick jag svarta fläckar. Så nu ser jag ut som en dalmatiner! :-)
Vi  hade värsta fina vädret på söndagen!
Tom så att stora sonen brände sig på ryggen!
Och nu slår allt ut!
Krassen blommar både här och där. Varje ros har knoppar som precis ska slå ut.

Det kommer att bli en blomsterprakt av rang! :-)
Om nu inte rådjuren äter upp allt!
 Flera klematisar slår ut nu också. Perfekt efter att min tidiga blommat klart.


Det är också vackert i dikesrenen med alla vilda blommor.
Igår sprang Minime ut till sitt hus för att se om golvet torkat direkt hon vaknade. Sen började hon flytta in!
Hela dagen har hon fixat och grejat där inne.
Så kul att se att hon blev lika förtjust som vi trodde!

 Jag passade på att tvätta lite mattor. Det är verkligen sommar!
Att stå utomhus med såpa och rotborste och tvätta mattor, som sen hänger på tvätt! Mumma!

Jag satte sönerna på jobb.
Att fortsätta att gräva min lilla vallgrav! Det är hårt jobb!
Stenigt och jäkligt. Plus en massa rötter ifrån träden. Som dom slet!
Men dom kom en bit på väg och jag är supertacksam!


 Minime fixade och donade så att hon kunde bjuda på middag! :-)

Jag påbörjade projektet att sy gardiner under eftermiddagen.
Fönstren är ju så små att en längd räcker hur länge som helst!
Det blir skira spets i "sovrummet" och vid dörren.
Sen blir det andra på nedre våningen. :-)

Tusan så fint det kommer att bli!
Vi måste bara hitta batteridrivna lampor också.
I kväll lekte både hon och lilleman tills det blev mörkt.

Takpappen tog slut i går, så jag åkte och köpte mer idag och vi la klart.
Maken åkte och köpte utomhusfärg. Rött med vita knutar ska det bli.
Så, är det bara sol ett par dagar nu, så kan vi måla huset och göra det helt klart!
Vilket skulle vara najs, Det är vårt ena byggprojekt i år!
För att vi ska hinna göra annat också.

Vi har bokat in lite besök här och där. Väntar fortfarande på datum för två aktiviteter.
Och om vi kanske får ett efterlängtat besök..
Vi tar dagen lite som den kommer. Vilket är otroligt skönt.
Stora sonen har varit här ett par dagar, vilket också varit najs. Att få ha honom flera dagar på raken! :-)
Det är vi inte bortskämda med.
Idag måste han dock åka tillbaks och jobba.
Men, då kommer stora dottern! Dom går lite i skift. Hon jobbar lördagar och kör i bilskola måndag och tisdag. Medans sonen jobbar från torsdag och framåt. :-)
Så det blir lite skiftgång.

Idag vaknar vi till lite gråväder. Förra året kom den riktiga värmen första veckan i juli. Ska bli intressant att som det är likadant i år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar