Sidor

onsdag 3 juni 2015

Den eviga stormen!

Alltså nu börja jag bli jätte trött på det här!
Denna jäkla blåst!
Jag tycker synd om alla som jobbar utomhus hela dagarna. Det måste vara grymt tröttande att det blåser storm konstant under en längre tid.
Igår sken solen en sväng, men sen kom regnet igen.

I morse var det helt ok, men när jag åkte på ett möte strax efter 11, då blåste det full storm och regnade i sidled.
Tredje juni liksom! Fy!

Trots det så har alla syrener som finns slagit ut.
Det ligger en tung syrendoft över hela bostadsområdet. Underbart!!

Det har varit en riktigt bra dag idag!
Roliga möten och äntligen ett bra besked. Ett som jag iofs haft lite vagt redan men som inte varit lika specifikt och som nu snart finns på papper.
Jag hoppas att det blir en underskrift i morgon.
Sen kommer mer info! :-)
Jag ropar aldrig hej innan det är helt klart.
Men det kommer att bli riktigt roligt av jättemånga orsaker.

Och som jag behövde lite bra besked!
Det har varit ganska tunga dagar senaste veckorna.
Skitväder. Som faktiskt drar ner humöret!
Man är liksom inställd på värme nu och man gör fan inte annat än fryser!

Och jag har varit ensam med barnen ganska mycket.
Alla ensamma föräldrar borde få nobelpris, varje år!
Det går ju lite i perioder, men just nu har Minime varit snarstucken som få och Lilleman retsam som aldrig förr.
Kombon är inte bra.
Till när bara jag är hemma. Man kan liksom inte ta varannan fight eller lämna över till någon annan.

Av praktiska skäl är det alltid jag som lämnar på morgonen och hämtar på eftermiddagen.
Morgnarna innebär titt som tätt härdsmältor av stora mått.
Inte vilja gå upp, inte vilja äta, inte borsta hår och inte borsta tänder.
Krig helt enkelt.
Och så retas ett annat barn på det. Fint!
Väl vid hämtning är det hungrigt som aldrig förr, trots att man mer eller mindre gått ifrån mellis precis.
Då ylas det om mat och gnälls.
Ofta ryker de små grynen ihop redan i hallen, över vem som ska hämta in posten till vem som gick in genom dörren först.
Ibland till och med vem som råkade titta på den andra!
Och när maten står på bordet säger den som ylade om att svälta ihjäl 5 minuter innan, att maten inte passar och sätter sig att sura UNDER bordet.
Sen fortsätter kriget runt nattning. För då har man ju piggnat på sig och vill inte lägga sig och absolut inte borsta tänder.
Och ofta ryks det ihop där med, om vem som ska borsta först eller råka titta på den andra som borstar.
Typ..
Så när huset väl är tyst framåt kvällen, då är ju jag som en trasa!

Orka träna, när man är helt slut i huvudet! Trots att det är just då jag borde träna!
Igår blev det en vända.
Jag hoppas på fint väder till helgen så att det går att ta en vända ute.
På fredag ska jag flexa ut lite timmar och hoppas kunna ta en morgonvända.
Sen är det snart helg.
Landethelg!
Som vi längtar!
Och ledig måndag. Inte alls länge till semestern nu.
Den semester som jag kommer att skutta iväg på eftersom jag har en sådan rolig höst att se fram emot.

Nu vill jag har värme! Sen blir sommaren tipptopp! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar