Sidor

måndag 29 december 2014

Vi är klara!

Jag kan konstatera att den dag, som det är dags att hoppa iväg till skola och jobb igen, då kommer vi att få ett litet problem!
Jag väckte barnen klockan 10:15 idag!
Iofs så kröp dom i säng klockan 00 och vi 02. Men ändå!
Jag menar, det är lite galet!
Hur vi ska kunna vända denna skuta vete katten. Och det är ju ingen idé att ens försöka sig på det innan nyåret varit.
Man kan förespå att vi alla är som trasor den 8:e januari! ;-)

Nåja, den dagen den sorgen. Eller bekymret.
Igår påbörjade jag slängautjulen. Det gick inte att hejda.
Jag började dra lite här och lite där och vips, låg allt i lådor! :-)
 Det är så skönt! Det är mysigt att julpynta men så attans skönt att bara städa ut allt igen! :-)
Av bara farten blev både tvättstugan och hallen städad också!

Idag var tanken att make och barn skulle åka på äventyr med en kusin och dennes far.
Jag skulle få en ledig dag. :-)
Men, feber kom i vägen. Oj vad många är sjuka denna jul!
Nåja, jag pep iväg på egen hand ändå.
Jag åkte för att kika lite på REA:n. Jag hatar rea. Framförallt julrea. För att det är så rörigt.
Plus att man ju är fullt påklädd, för att sen rinna bort i butikerna...
Men, vi är i akut behov av mössor och vantar.
Och Minime av ny jacka och brallor.
Overaller får hon ärva av sin bror, men jackan hon har är för liten nu.

Så jag åkte. Och kunde konstatera att de rubriker jag läst om den gala mellandagsrean nog var sann.
Det hängde bara skräp kvar på galgarna.
Och storlek 98 eller 128. Allt däremellan var slut.
Eller så hittad jag byxa men inte jacka eller jacka men inte byxa.

Mössor hittade jag.
Som tur är gillar dom båda modellen. För den är ju suveränt varm!

Och jag hittade vinterskor.
Men det blev exakt samma modell till båda. För annars var det bara konstiga modeller och storlekar kvar.
 Efter en massa letande hittade jag även en sk "rånarluva" till Lilleman.
Han har tjatat om den länge. För han fryser om haka och kinder.
Nu var han rätt nöjd! :-)
 Efter en massa letande hittade jag till slut jacka och byxa till Minime, på en Outlet.
*suck* Där priset alltid är bra! :-)
Jag kunde ha besparat mig allt åkande hit och dit..
 Men, nu är vi vinterklara!
Nu kan det fortsätta vara både kallt och snöigt!

Vi tog en sväng ut i pulkabacken innan det blev mörkt.
Det är så vackert när allt blir glittrigt och blått.

Jag är så glad att vi fick lite kyla och slipper allt blött, smutsigt och kladdigt.
Åh, vad jag önskar att det är kallt till april! :-)

Barnen körde en stund, men det är lite för lite snö och man har sandat en aning. Inte bra. ;-)

 Lite mer snö vore bra.
Men det är så najs med frisk luft!Man verkligen njuter

Jag fortsatte mitt röjande när vi kom hem.
En sväng via det lokala torget resulterade i tulpaner i dag!
Strax innan jul såldes den otroligt fina röda tuplaner, men jag vägrade köpa. Det är inte jul för mig.
Tulpaner är nyår.
Idag blev det vita tulpaner! De är så fina!

 Jag har bytt ut alla röda ljus till vita! :-)

 Så najs, att få ett "rent" hus. Bokstavligen.
Nu kan vi fria in nya året! :-)

Pepparkakshusen gick ett lite våldsamt slut till mötes.
Lilleman prövade sin nya multihammare!
Och den funkade, kan man säga..;-)
Så, nu är vi beredda och klara för nyårsafton och nyårsdagen!
Och helt enkelt 2015!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar