Sidor

söndag 14 december 2014

Var kommer de små rackarna ifrån?

Idag tog vi sovmorgon!
En riktig en!
Jag vaknade till vid 9:40!
Då kikade jag in i dotterns rum för att se att hon var hemma.
(Hon jobbar natt på helgerna och jag är glad över att jag kan sova mig igenom det mesta...)
Lilleman satt i köket och åt frukost.
Wow! Nu är vi äntligen där!
Att ett barn vaknar och går upp utan att väcka mig! Yey!
Minime sov till 10!
Underbart!

Solen sken ifrån en klarblå himmel, vilket fick mig att gå all in på städningen!
Jösses vad allt damm syns...
Lite deprimerande dock att jag inte ens varit utanför dörren, trots solsken.
Men dagen bara försvann!
Dock hade jag en känsla av måndag. Hela dagen!
Ovanligt.
Igår gjorde vi inte jättemånga knop. Det vanliga. Tvätten, småfixet.
Sen åkte vi till svärmor på middag och firade makens födelsedag. Perfekt!
Hon har varit i Japan och barnen fick jättesöta dockor!

 Jag fick ätpinnar, som jag glömde att fota. Men dom är otroligt fina!

På något vis gjorde det att att helgen kändes lång. Vi brukar fira födelsedagar på söndagar. :-)

Idag skickade jag iväg alla på storhandling och så gick jag som sagt igång med städning.
Det var nollgradigt och fint, så alla sängkläder åkte ut på vädring.
Inte mycket som är så najs som ett nystädat hus!

Sen har vi ägnat kvällen åt luskamning!
Det går runt, runt på skolan.
Vi är inne på vecka fem garanterat!
Och det kan ju vara lite trixigt. För man kan kamma var och varannan dag i flera veckor, för att plötsligt hitta en liten gynnare!
Och det är nog där det spricker eftersom det kommer tillbaks hela tiden.
Att man slutar kamma om man inte hittat något inom en vecka eller så.
För, det kliar inte alltid.
Och ibland hittar man inga trots att det kliar!
Tröttsamt är det. För det är samma visa varje vinter.
Minime, jag och storasyster har både långt och tjockt hår.
Det tar evigheter att kamma det!

Nu har Minime äntligen gått med på att ha flätor varje dag i skolan.
Så inget ont som inte för något gott med sig! :-)
Och vi fick tummen ur och klippte Lilleman. Orka kamma när man kan ta trimmern! ;-)
Hur det smittar och att det smittar, där är jag med.
Men -var kommer dom små rackarna ifrån? Från start tänker jag.
Eftersom att dom dyker upp varje vinter.
 Nåja, det dödar inte. Det är bara äckligt! ;-)

Nu har vi en ny spännande vecka framför oss.
För mig blir det ganska lite kontorstid och en jäkla massa minglande! :-)
I morgon ett jobb som blir lite märkligt. Inte lika tydligt som det brukar.
Så jag kan inte riktigt förbereda mig utan får ta de på volley liksom. Men det blir ändå spännande.
Tisdagen blir det mingel av hela slanten. 130 personer som ska avsluta årets business och fira in julen. :-)
Onsdagen går halva dagen till julmingel. På ett ställe jag ska "ta över" nästa år.
Så det blir en liten introduktion.
Torsdagen går halva dagen till en kurs. En lite ovanlig sådan. Men det ska bli lärorikt.
Fredagen kundmöte för att kunna skicka en offert.
Sen är liksom jobbåret slut. Nästan.
Jag ska in en sväng nästa måndag. Avstämma och förbereda året som kommer.
Men det är verkligen inte många arbetsdagar kvar på det här året.

Ett möte i veckan är också otroligt spännande. Det kan bli hur bra som helst.
Det kan göra att 2015 blir ett mycket härligt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar