Sidor

tisdag 30 december 2014

Tingelingdags.

Nu nallar vi på årets sista dagar.
Konstigt egentligen, för det är ju dagar "som vanligt". Men ändå lite speciellt.
Jag menar, det har ju inte direkt hänt något som gör livet annorlunda den 1 januari än det är i morgon.
Men det är ändå en känsla.
En skön känsla.
Som det där med att gifta sig eller inte. Om det är någon skillnad. (ja, rent juridiskt är det ju det...)
Men jo jag tycker att det är det.
Livet i sig blir inte annorlunda, men känslan är annorlunda när man är gift. Tycker JAG.

Jag började dagen med att ställa klockan på 6. Det har inte hänt på ganska länge.
Men, jag var rätt pigg. Och det är lite mysigt att tassa ner, dricka kaffe och vakna lite lugnt och fint. Alldeles, alldeles ensam.
När jag klev ut, upptäckte jag att det snöat ganska rejält i natt! Det blev snällt till att sopa bil och skotta lite runt trappan.
Det var lite spännande väglag, men nästan bara jag ute. :-) Jag kan verkligen njuta av att vara ute så tidigt att staden inte är helt vaken.

Jag åkte till andra sidan stan, för att lägga mig i en sån här stol.
Man skulle kunna tro att det var botoxdags, men så kul ska vi inte ha. Rynkor visar att man skrattat mycket! ;-)
Näe, jag skulle ta bort en liten prick, som irriterat mig ett tag.

Jag tror inte att det är farligt. Det trodde inte läkaren heller. Men, det gick inte att se med blotta ögat (eller hennes specialverktyg) så hon tog bort pricken och sydde med tre stygn!
Tre!
Jösses, värre än att föda barn! ;-)
Men, de tar ju rötter och hela baletten och skickar på analys.
Plåster på och 20 minuter senare var jag på väg hem igen.
Jag hann tom ta en kopp kaffe innan barnen vaknade till vid 9:30

Efter en ganska sen frukost, delade vi upp familjen i killar och tjejer! ;-)
Det är mysigt att göra det ibland.
Killarna åkte på BIO och såg nåt om alver och krig och sånt....;-)
Vi tjejer, vi åkte också på BIO, men såg Tingeling i stället.
Det var mer Minimeanpassat.
Och helt ok film.

Vi käkade lite lunch innan. Det är så najs att kunna plocka olika sorters mat, men sitta på samma ställer och äta.
 Vi såg flera filmreklam på flera filmer vi vill se framöver!
Bland annat Askungen! Trots att man vet hur det går. ;-)
Men den var så vacker!
Det är härligt att barnen är så stora nu så att det går att gå på BIO. Jag har saknat det.
Skulle kunna gå varje dag! :-)
Lite avis är jag på stora sonen som nu jobbar på SF!
Han får se hur mycket film han vill!

Nåja, det har varit en bra dag.
Denna årets nästsista.
Jag tror att även årets sista dag kommer att bli riktigt bra! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar