Sidor

tisdag 6 maj 2014

Pyspunka

Vem snodde värmen?
Man fryser ju lille rumpan av sig nu juh! Det positiva är dock att pollen har lugnat ner sig. :-)

Och arbetsveckan är i gång.
Det går ifrån söndagsångest till full fräs. Sen är man inne i det igen.
Igår blev jag så hjärtligt glad när jag kom till kund och dom hade jobbat på som små flitiga möss!
Och när jag studsar upp och ner och klappar händerna, då vet dom att det är bra!
:-)
Så kul när man knäcker koden och hittar sin egen väg. Då blir det så bra!
Och jag blir så genuint glad!

Och - vi fick skolbesked!
Yey! Som vi har väntat!
Kommunen har stora problem med skolplaceringen och många är ledsna och uppgivna för att det blivit fel.
Så jag är så glad att vi fick in Minime i samma skola som Lilleman. För det underlättar enormt rent praktiskt. Plus att det är en bra skola.
Så, nu kan vi andas ut...


Idag var det kursdag igen. Och det är lite lurigt med denna kurs. Innan tänkte jag att det här passet nog inte skulle tillföra så mycket.
Jag hade hört föreläsaren en kort sväng tidigare och visste att han är bra, men ändå.
Och så blir det sådär igen.
Man sitter där och plötsligt så går det upp för en bara. Bang!
Va fan.
Jaha.
Så det jag grunnat på ett tag blev solklart. Jamen visst. Det är ju därför. Och det är såhär jag ska göra.
Med hjärtat.
Jag har sagt det förr och säger det igen. Man ska veta när det är dags att kliva av.
Det är inte att ge upp. Det är att vara smart.
Dags att bli intern.
Och göra det som känns bra och som JAG kan stå för.
Jag har inte bränt tid, jag har fått erfarenheter. Men nu är det dags...

Nåja, direkt efter kursen åkte jag till däckfirman. För, bilen jag hade idag pep om lite luft i ett bakdäck.
Maken, som åkte med Lilleman till tandis innan jobbet tog den bilen som inte pep.
Jag lämnade bilen där och gick hem.
Väl hemma, ringde däckiskillen och meddelade att det inte var så farlig som vi trott, det var ganska lätt åtgärdat.
Phju...
Han var så otroligt snäll, att han körde hem bilen åt mig när han slutade och så skjutsade jag tillbaks honom!
DET är service!
Innan hann kom, hann jag förbereda morgonens föreläsning. Jag brukar hinna repa den ett par gånger innan det är dags, men nu har jag inte hunnit med det.
Plus att det strular med tekniken. Och en säljare är sjuk!
Så, idag fick jag rodda med den nyaste praktikanten så att inledningen blir bra.
Och jag hoppas verkligen att jag får igång PP: också.
Föreläsningen i sig är inget problem. Den sitter i ryggraden numer. Men, jag är petig med hur och vad som händer innan, under och efter, som jag nu inte kan påverka speciellt mycket.
Och det är inte kul.
Jag hade velat hinna in och testa tekniken idag. Men det gjorde jag inte..
Det blir att improvisera en jäkla massa.
Men det får gå...
Huvudsaken att det är roligt och det är det! :-)

Lilleman gick med en kompis hem idag vilket var kanonbra. När jag skjutsade däckiskillen, passade jag på att hämta Minime samtidigt och kom i samma veva på att jag inte ätit någon lunch!
Då var klockan 16!
Men när storebror inte är hemma, är även Minime lugn. Så jag fick äta i lugn och ro och sen jobba undan en massa.
Det är ju månadsavslut igen. Det är jämt tycker jag! ;-)
Så nu ligger det inget och skaver.

Vips så har snart den här veckan gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar