Sidor

söndag 25 maj 2014

Är det maj...eller juni?


Man har lite svår att förstå att vi är inne på sista dagarna i maj.
För det kändes som juli igår!
Jättevarmt och skönt!
Hoppas verkligen att vi får en sådan här sommar!

Det blev det vanliga. Gräsklippning och sanering av buskar och träd som växer på lite fel ställen. :-)
Efter lunch, svirade vi om lite och drog på marknad.
Det är en jättestor marknad i lilla "byn" här i närheten. Mycket större än jag jag trodde.
Vi hejjade på en granne som stod och sålde smycken.
Och, köpte en ny vattenslang. Detta eviga bekymmer. Slangar är en vetenskap, visar det sig.
Hur man än gör så blir det nåt trassel bokstavligen.
Nu prövar jag en ny variant som nog är bra, men jag borde haft 6 stycken av dem egentligen. ;-)

Vi hittade lite kläder till barnen och presenter till farmor. Det är ju mors  dag idag. Så det blir en sväng till henne innan vi åker hem i kväll...
Vilket jag ju inte alls har lust med i vanlig ordning. Att åka hem alltså.
Under de år vi haft stället så har vi ju byggt om, byggt ut, grävt upp och grävt ner.
Men nu finns det mesta där det ska vara.
Nu är vi inne på finliret...
Och det är så kul!
Det blir så fint överallt när det krattas och rensas.
Jag ska inte plantera något mer i år, utan bara försöka få det som finns att frodas.
Igår  köpte benmjöl och la ut på den tredjedel som den räckte till! Så idag blir det att köpa er..
Jag köpte små pinnar som jag petade ner i alla krukor för att göda under lång tid.

I morsdagspresent fick jag 6 stycken humleplantor som jag nu strategiskt planterat ut. Det finns ställen där jag vill att det ska ge lite insynsskydd..

Maken köpte en ny motorsåg, för att vi behöver ta ner en En och lite andra små träd.
Men, i vanlig ordning när det kommer till motorer så gick den inte igång! Inte ens grannen fick igång den...
Så, idag blir det till att åka och byta den. För något är ju fel...
Jag ska passa på att köpa den här...
Den är löjligt dyr, så jag bara höll i den igår och hängde tillbaks den, men kom sen på att jag nog ska ha den.
Jag har en handvariant, där jag måste stå på knä. Och det vill man inte göra överallt. Så, när jag igår såg att jag måste klippa runt soptunnan och lite annat, så kom jag på att den nog är en bra investering, ändå..
Vi köpte också syrener igår. Ganska små, som är tänka att sätta som en häck.
Så nu ska jag fundera på var vi ska sätta dem. Det är 10 stycken och det blir nog 4 på ett ställe och 6 på ett annat.
Bara att gräva på! ;-)

Maken var lite ledsen över att alla motorer bara jäklas, så vi tröstade oss med lite gott vin innan vi tog kväll..



Men, nu har jag inte tid att sitta här....Syrenerna väntar! :-)

Ha en skön mors dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar