Sidor

onsdag 21 maj 2014

I nöd och lust.

Idag kom sommaren på riktigt! :-)
Jag var uppe en snabb vända vid 04 och råkade titta ut. Och - det var nära att jag letade fram systemkameran!
Solen gick upp, dimman låg tätt mellan träden och det var ett sådant vackert ljus....
Men, jag besinnade mig och kröp till sängs! ;-)

Minime fick vara hemma idag med, för att jag skulle se att febern verkligen var borta.
Hon fick följa med och hämta mina nya visitkort. Det blev lite panik förra veckan när jag insåg att jag hade typ fem kort kvar!
Så, jag drog iväg en beställning och man får alltid finfin service. :-) Nu när jag tryckte nya passade jag på att byta titel.
Det är en stor fördel med att vara sin egen chef. Vill jag byta titel, så gör jag! ;-)
Vid flera tillfällen har jag fått tipset att byta till något mer unikt.
Det vimlar av folk som har samma yrke som mig och samma titel med lite olika formulering.
Nu drog jag till med något helt annat.
Som man endera tittar på, höjer ögonbrynet och frågar "ok, så vad gör du?"... eller så säger man "men är du dum eller?"
MEN - någon form av reaktion lär jag få! :-)
Och man måste sticka ut och vara unik. Har jag hört! :-)
Minime tyckte att tryckeriet var en jättekul plats! Det lät mycket och det spottades fram trycksaker!

Sen drog vi iväg till Plantagen. Jag skulle ha lite smågrejer och häromdagen såg jag en blomma i en rabatt, som jag bara vill ha på landet.
Men hur jag än letade, så hittade jag den inte...
Sen, i kväll, när jag fixade lite i trädgården här hemma, så ser jag den i min rabatt! :-)
Hmm.. Så den ska grävas upp och flyttas till landet! ;-)

Jag prövade en ny glass som var löjligt god! Smakade sommar hela vägen!


Sen åkte vi till Jula, för att införskaffa ett till batteri till den nya gräsklipparen. Man är nämligen lite ful.
Klipparen är gjord för två batterier. Men bara ett följer med när man köper. Den andra är ett tillbehör!
Så, klipparen är egentligen 1400:- dyrare än är man köper den...
Nåja, vi måste ha två.
Jag hittade också en kantklipp. En "handdriven" ;-)
Sen susade vi till Din sko och köpte nya stövlar till Minime och ett par HK skor.
Sen "råkade" jag hitta ett par ganska låga sandaler till mig, med klack som är exakt samma färg som min handväska!
VA! Det går man ju liksom inte ifrån! ;-)
Men det gör ju inget, för det är ju ta 3 betala för 2! ;-) Så minimes stövlar blev ju gratis!
(Ja tänk att man går på den hela tiden! Det låter ju bra!)

Sen åkte vi hem och lunchade. Och satt lite i skuggan. Plötsligt blev det sommar!
Jag hade tänkt åka och poströsta idag, men när jag kikade på informationen så öppnade valstugan som ligger närmst klockan 15!
Så jag hoppade det idag. Jag åkte nämligen till min hovleveratör och hämtade min nya tvättmaskin!
Yey!
Jag fällde baksätet i bilen, satte Minime fram och sen blinkade jag med ögonfransarna till personalen och fick hjälp med att lyfta in den i bilen!
Det ska bli så najs att ha 8kg tvättkapacitet! yey!

Sen hämtade vi Lilleman och en kompis. Halva skolan spelade fotboll när vi kom och personalen sprang ut och in med vattenkannor och hällde i dem! :-)
Fantastiskt varmt!
Mina båda killar drog varsitt glas vatten när dom kom hem och sen ville dom sitta inne en stund innan dom gick ut och lekte.

Jag passade på att sätta mig i solen och läsa in lite jobbtext. Det är inte dumt att ha kontoret mitt i solen liksom! ;-)
Och nu är det verkligen sommarliv i radhusområdet.
Det blir en speciell doft och känsla vid 17 snåret. Alla kommer hem, barnen försvinner ur parken, det doftar mat, klirrar av bestick och porslin, någon klipper gräs, någon spelar boll...
Det är liksom liv på hela gatan! :-)

En person som knackade dörr häromdagen utbrast när Lilleman öppnade och jag gick ner för att se vem det var . "jiiises vad många barn ni har på gatan!"
:-)
Maken dök upp lagom tills barnen ätit och försvunnit igen. Varm att åka tåg i kostym en dag som denna..
Och, han hade blommor med sig hem. <3

 Rosor, som jag älskar. 9 stycken. Ett för varje år vi varit gifta idag! :-)
Vi firar inte mer än så.
Tidigare när barnen var mindre gjorde vi alltid något. Gick ut och åt eller åkte bort över helgen.
Men då var behovet större.
Att få vara ifred, tänka en tanke till slut. Sova!
Men något ska vi hitta på.
Ett par dagar på tu man hand behöver vi snart. Om inte annat för att vi behöver ha ett ägar/styrelsemöte!
Det har varit en skön och varm vecka!
Men, i morgon är det jobbdags igen.  Från dagislämning till klockan 19!
För att kompensera för två lata dagar! ;-)

Det blir till och med så att barnen får hänga på vid dagens sista möte.
Lägger man möten klockan 17, så får man barn på köpet! ;-)

Nu ska jag mumsa i mig min grymt goda choklad och pröva att dra min nya pitch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar