Sidor

fredag 16 maj 2014

Det är som najs!

Fredag. Sol. Blå himmel!
Det känns verkligen som att vi inte sett vare sig himmel eller sol på flera veckor. Jag vet inte om det är så, men så najs att se denna fina himmel!
Jag fixade undan en massa måsten igår, så att jag skulle kunna unna mig en kort fredag idag.
Så, det var minutschema som gällde idag! :-)

Jag blev lite full i skratt när vi skulle iväg härom morgonen. Minime ställde sina grejer bredvid min handväska.
Och tja...vi är kanske lite lika, ändå?

 Lagom vid lunch tog jag mig en ärenderunda. Det gäller att lägga rutten rätt så att jag spiller så lite tid som möjligt och hinner med alla instanser! ;-)
En av dem var Plantagen.
När jag fyllde år fick jag ett presentkort, som jag nu utnyttjade friskt.
Jag har en plan för var alla dessa ska bo.
Inte så mycket kruka nu utan rakt ner i backen. Så att de kan sprida sig och det blir frodigt! ;-)
 Det finns så mycket fint! Så vackra färger att man skulle vilja ha massor!
Jag köpte ganska mycket tagetes också, för det vill inte "odjuren" ha! :-)
Det är verkligen tröttsamt att dom äter upp allt som blir en aning grönt. Usch.

Slutet av min runda var hos min hovleverantör som nu fått hem min nya tvättmaskin! :-)
Yey!
Nu ska jag bara hitta på ett bra sätt att få hem den!
Den väger 75kg. Och det lyfter man inte hur som helst... Så jag måste ha assistans.....
En idé är att gå i tvättstrejk, så att inga rena skjortor finns. Då kanske "någon" fixar hem den? ;-)

Nåja. Jag packade bilen från golv till tak och stod utanför Lillemans klassdörr prick på minuten när dom slutade skolan! :-)
Sen hämtade vi minime och drog ut på landet.
Det är så skönt att komma ut i hyfsat tid. Hinna fixa lite innan det är middagsdags.
Jag är så nöjd med att vi var så otroligt petiga med att landet skulle ligga max 1 timme bort!
Så att man kan åka ut över helgen. Att kunna åka ut på fredag och vakna här på lördag morgon är suveränt!
Så najs!

Förra vändan vi var här ute, hann vi inte klippa gräset även om vi hade tänkt göra de.
Nu måste vi!
Jösses vad det växer.
Det mindre roliga var det här.....Någon har haft fest på vår balkong! :-(
Inte så kul...
Nu blev det rotborste, tallsåpa och slang.
Usch...

Den här smakade jag idag. Såååå god!
Löjligt! Fräsch och läskande. Den med ett par isbitar i när det blir varmt!
Namnam!
Nu har jag gått en vända runt mina ägor ( ;-) ) och inspekterat lite. Det märks att det varit aningen kallare här ute än hemma i radhuset.
Det har avstannat sen vi var här senast. Några av krassen jag planterade ut såg tom frusen ut...
Jag märker också att det är betydligt mer pollen här!
Senaste två veckorna har jag inte tagit allergimedicin alls, men nu kände jag direkt vi  kom att det var mycket här.
Terrassen var grön när jag spolade av den!

Nu väntar vi in maken och äldsta dottern. Han stackaren jobbar ju som "vanliga människor" nu, plus lite till.
Men det passade bra att han kom senare när även stora dottern ville följa med ut och slutade först 15..
Det är kul att hon vill följa med ut!
Inte många 18åringar som tycker att det är speciellt kul att hänga på landet.
Hon fick en jättecool grej av sin pappas nya tjej som vi måste pröva. Det är ett litet kort som ser ut som ett plastkort, men som registrerar uv-strålar!
Det ska vara till hjälp så att man vet när man inte ska sola...
Vi ska testa och se om det "slår i botten".....då borde vi liksom sitta i skuggan, rödhåriga och fräkniga som vi är.
Det kommer att bli en finfin helg!
Sol, värme och en massa trädgård och god mat.
Man får påminna sig om det lite då och då. Att livet är gott. Ja rent av fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar