Sidor

torsdag 27 februari 2014

Tillbaks till vardagen, med nya framtidsplaner!

Jaha. Här låg man igår. +25 i luften och +31 i poolen.

Strålande sol! Sånt kan man leva med...
Och så "kaboooom".
Tillbaks till vardagen. 20 grader kallare. Grått, regnigt.
Det var lite chockerande att landa igår och vi var otroligt glada att vi ställt bilen i ett garage.
Inte för att vi skulle ha behövt skrapa rutor direkt, men ändå.

Vi var hemma vid 00 och möttes av tonårsdottern som oväntat var hemma. Och -hade städat hela huset!
Jag kunde ha börjat gråta av glädje! :-)
Runt 01 kröp jag i säng och klockan 10 idag hade jag en nätverksträff.
Tjoff.
Huvudet var inte helt med, men jag var där, jag gjorde det jag skulle och hade kul! :-)
Men jag stannade inte över lunchen som vi brukar.
Jag åkte hem för att få ordning för att kunna tänka över huvudtaget. Jag kan inte tänka om det är rörigt..
Och rörigt underlättar inte när man ska kicka igång ett huvud som inte tänkt jobb på ovanligt länge.

För jag har verkligen haft semester. Inte tänkt jobb en sekund.
Gått ner i varv. Laddat batterier. Laddat värme och sol.
Vilat.
En av anledningarna till att det gick så bra att varva ner är att nätet på hotellet var lite "sisådär".  Jag hade nät ibland, lite beroende på var på området jag befann sig, så telefonen fungerade ibland.
Men min dator funkade inte alls.
Vilket var lite märkligt, med tanke på att makes funkade och vi har exakt likadana datorer.
Men, det fina med det var att han läste mail ett par gånger per dag och jobbade ett par timmar här och där.
Det gjorde inte jag! ;-)
Jag läste inga mail, jag bloggade inte, vare sig privat eller för jobbet. Jag twittrade inte och jag linkedinnade inte heller.
Nada.
På en hel vecka! Det är ju någon form av rekord! ;-)
Nackdelen med det är att jag knappt vågar öppna mailen nu!
När jag väl var hemma och hade teckning så plingelingade det ju nonstop i telefonen och rasslade till i mailboxen.
Jag har sneglat på den...Den är i alla fall "bara" tvåsiffrig.....
Men jag tänker inte öppna den idag.

Jag har packat upp, tvättat, ställt undan alla väskor och betalat räkningar.
Försökt fatta att jag är hemma.
Väcka hjärncellerna.

För fy fasen vad vi har haft det skönt!
Det är andra gången vi är på Gran Canaria. Vi var tom och åt på en restaurang där jag och maken var för 10  år sedan.
Men nu var det speciellt bra. Vi behövde det så fantastiskt mycket.
Så, vi har reviderat våra framtidsplaner.
Det blir inte en liten lägenhet i stan och landet när vi blir gamla.
Det blir en lägenhet i stan och en lägenhet på Gran Canaria!

Det är dags att skippa den tänka buggkursen (jag har ändå för ont i mitt jä-a knä!) och dags för spanska kurs! :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar