Sidor

söndag 16 februari 2014

Svullet!

Kvällen igår, blev som förra lördagen. Febrig under filten och lyssna på Mellon.
Det drog iväg till 39 igen.
Och man blir så rutten..
I morse när jag vaknade kändes det aningens bättre, men jag var grymt öm i vänster öra och liksom utanpå halsen.
Så jag ringde doktorn och fick en eftermiddagstid. Man förstår att det är många sjuka när man ringer 9 och får en tid vid 15...
Jag var inte ensam när jag klev in där. Väntrummet var fullsmetat med folk.
Under tiden jag väntade kom i stort sett alla ut med ett papper till labbet för halsprov.

Även jag fick ta ett stick i fingret och halsprov.
Det var inga streptokocker i all fall och det är skönt!
Får man in dom i familjen, så går det ju runt, runt tills alla har ätit antibiotika.
Han kunde dock se att mina mandlar var svullna och gillade inte att jag hade feber igen. Jag är ju inne på dag 9 nu..
Så, på vinst och förlust fick ja antibiotika.
"Nåt tar de" menade han! :-)
Så nu hoppas jag att jag piggnar på mig.
När jag kom hem mötte Lilleman mig i dörren.
Han är heller inte helt pigg. Blir lätt trött och är inte riktigt på topp.
"känn vad jag har här" säger han och pekar på halsen.
När jag kände så har ju han också jättesvullna lymfkörtlar på ena sidan av halsen.
*suck*
Han har inte ont i halsen så jag har inte ens tänkt på det. Irriterande, när jag kunde ha tagit honnom med mig idag!
Men, det blir ju bara att åka och kolla upp det i morgon då.
Jag är inte orolig, för han får lätt svullna lymfar när det är nåt skit i kroppen. Men, jag vill ju ändå dubbelkolla så att han inte går runt med någon infektion han också.

Så, det blir inget jobba innan vi åker. Båda blir hemma, så att vi inte drar hem nåt mer krafs när vi har nedsatt immunförsvar.
Det blir Ctr, alt, delete.
Vi börjar om efter semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar