Sidor

lördag 15 februari 2014

Det här är inte klokt!

Lördag. Lördagen där jag skulle vara pigg och hurtig och hinna en massa..
Jo, tjena.
Igår hade vi möten hela dagen. Bra möten! Konstruktiva. Nu tar mycket av det vi drömt om och planerat fart.
Hur det ska göras och vem som ska göra vad.
Vi har jättemånga idéer och kompetenta personer som är med i vårt "närverk". Potentialen är enorm, om vi bara håller i tyglarna nu.
Energin är det inget problem med, nu behöver vi sätta strukturerna.
Det är coolt när man går ihop en massa folk och bildar ett "bolag" men utan anställda. Alla är egenföretagare som samlas under ett paraply och jobbar ihop när och där det behövs.
Ingen drar fötterna efter sig och plockar lön.
Alla måste göra sitt yttersta, jämt.

En av deltagarna hade med sig lite mums till kaffet! :-)


Nåja, sen blev det kväll, med pizza för att vi inte orkade laga mat.
Maken var ovanligt pigg på att åka och handla den, men jag tänkte inte mer på det.
Sen, när han kom med pizzan, så hade han ju blommor med sig! :-)

Jag var lite hängig och matt och la mig på vardagsrumsgolvet på en stor kudde med Minime efter maten. Och där slocknade jag!
Minime hon bäddade ner mig med en filt och kröp upp bakom mig. Och där snarkade vi! :-)

Maken var snäll nog att bära  upp en av oss och jag kröp i säng så småningom.
När jag vaknade i morse hade jag löjligt ont i ett öra!
Var kom det ifrån?
Efter en stund uppe så kände jag hur förkylningen intog hela kroppen! Wtf! Jag har ju alldeles nyss varit sjuk!
När jag väl låg med hög feber, kunde jag inte ha varit snorig och eländig då?
Fan.
Jag städade ur kylen och tog sen Minme med mig på lite inköp.
Vi började på apoteket för att fylla på reseförrådet. De apotek som finns här i vårt centrum gillar jag inte.
En massa som brukar finnas finns inte längre, det är helt annat sortiment..
Så nu åkte jag till nästa.
Och där har man _allt_ och jätte trevlig personal!
Vi blev kvar ganska länge där med en trevlig tjej, som letade fram billig och bra solkräm, tipsade om lite magmedicin som är bra att ha med (man blir ju nästan alltid lite trasslig i magen när man åker utomlands..) och vi pratade länge och väl om lite allt möjligt. :-)

Den här fick jag med mig hem också.
Jag har hört talas om den tidigare och tänkte på den när jag åkte. Så snart damen hörde hur jag lät, så plockade hon fram den.
Så nu har jag sprayat varannan timme under eftermiddagen. Det kan vara lite för sent, men vem bryr sig.
Att ha såhär tjock hals och öron när man ska flyga ett antal timmar är inte kul!
Så nu blir stora arsenalen!

Sakta men säkert går det upp för mig att vi åker på semester snart.
Jag har fixat "grovpackningen" idag. Provat skor på barnen tex. Jag kom på det igår. "shit, tänk om dom inte kan ha sandalerna".
Nu är det bara handbagaget och lite småplock kvar.
Känns skönt.
Det är ju inte jättevarmt dit vi ska, men som försommar här. Så det gäller att ha med koftor och fleecejackor.
Men vinterkläderna vill man ju inte släpa på.
Så, det blir lite lager på lager när vi åker. :-)

Nu är det dags att lägga sig på soffan och titta på slagerfestivalen.
Väck förkylning, väck!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar