Sidor

måndag 12 augusti 2013

Välkommen! jag är redo.

Dagen blev över förväntan bra! Trots att det var med lite ångest man tog sig ann den. :-)
Men nu har vi gjort måndagen! Och vi överlevde!

Minime var inte glad, när hon väcktes.
Det brukar hon i och för sig inte vara. Men i morse var det nästan så att man fick hålla undan fingrarna, för att inte bli biten.
Jag brukar be maken väcka henne, eftersom båda har samma morgonhumör. Jag fattar inte alls grejen.
Jag vaknar och går upp. Liksom.
Lilleman är likadan. Go och glad, kexchoklad direkt efter att man tänt lampan.
Så han och jag står inte så högt i kurs hos de andra två, tidigt på dagen! ;-)

Men det var en glad tjej jag lämnade på dagis en timme senare. Hennes avdelning har inte öppnat än, men fröknarna var där och hon bokstavlig skuttade in till frukosten.
Jag satte mig för att jobba direkt efter lämning. Maken och Lilleman roade sig med att gräva upp ett träd.

Och jag är sjukt nöjd med dagen! Jag hann massor. Betade av surdegar, uppdaterade mig på det som bör göras och planerade morgondagens möte.
Nu är det bara bokföringen kvar som ligger och skaver, men det blir på onsdag och torsdag.
Det är inte bra att samla ihop en hel sommar.
Bara att sortera kvitton och splitta fakturor tar halva dagen. Men, när man väl börjat går det bra.
Det är bara lite motigt innan! ;-)
Jag gillar egentligen ekonomijobb och skulle inte alls ha något emot att jobba med det på heltid, men när jag som nu bara gör det ett par dagar i månaden och däremellan gör en massa annat och det sen är flera olika bolag jag inblandad i, då blir det aningens rörigt.
Jag får börja om hela tiden. "Hur var det jag gjorde nu?"
Men det släpper nog under hösten. Jag tog över hanteringen av bokföringen i början av sommaren och har inte hittat riktigt klockrena rutiner än.
Efter lunchen bytte vi av och maken jobbade en sväng.
Lilleman lekte med bästisen som äntligen är hemma!



Sen tog vi en sväng för att fixa lite ärenden och då öppnade sig himlen!
Jäklars vad det regnade!
Men vi mötte regnet och när vi sen åkte hemåt igen såg vi att det regnat rätt mycket hemma också.
Pisseblöta ylletröja! :-)

Det var en glad men rätt trött tjej som hämtades på dagis! När jag kom satt två fröknar och en hög barn på rad, på en bänk och försökte hålla sig vakna! ;-)
Fröken berättade att alla varit lite yra idag och att alla kroknade efter mellis! :-)

Och det märktes när vi åt middag att hon sprungit runt idag. Som hon åt! Utan tjafs.
Jag hittade en jätte söt potatis! :-)
Det känns bra att vi redan är inne i sköna vardagsrutiner.
I morgon ska jag iväg på kundbesök och maken har fått i uppdrag att ekipera ettagluttaren! :-)
Man måste ju få ny ryggsäck när man börjar skolan!

Det är lite synd att maken missar skolstarten, men han ska iväg på kurs.
Vi kunde konstatera när vi kikade igenom kalendern att vi skulle behöva klona oss, igen.
Vårt problem burkar oftast vara att vi är på samma ställe jämt och då får en av oss smita tidigare för att hämta barn.
Men vid flera tillfällen under hösten ska vi vara på olika ställen, långa dagar. Och det går ju inte riktigt.
Så, det blir till att smöra för barnvakten C! ;-)
Och hoppas att stora dottern får ett lättare schema än hon hade år 1. Hon läser mycket färre ämnen nu, så man kan ju hoppas...
Så får vi muta henne till att hämta barn ibland! ;-)
Det är det eviga småbarnsföräldrapusslet, helt enkelt.
Vi är ju några som lägger det dagligdags.

Men, det känns ändå bra. Jag är på gång!
Och -det bästa av allt var att jag hittade alla underlag som jag grunnat på var jag lagt i flera dagar.
(De ena underlaget som bara försvann, har jag inte hittat. Så det var bara att krypa till korset och begära ett nytt.. )
Det visade sig att jag satt in allt i pärmar! Och tom kopierat, för säkerhets skull.
Lite läskigt är det att jag inte har något som helst minne av det!
Jag var hundra på att det låg i en låda.
Så nu hade jag nojat i onödan! ;-)
Det är läskigt när man gör saker med ryggmärgen av bara farten.
Jag får börja skriva avvikelser på mig själv! ;-)

Nåja. Dagen har varit bra och vi är på gång.
Jag hoppas att det blir en varm och lång höst, men det är mest för att slippa gräva fram overaller.
I övrigt välkomnar jag hösten! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar