Sidor

torsdag 8 augusti 2013

Nu regnar det på riktigt!

Jag har njutit hejdlöst hela dagen av att inte ha ont i ryggen! Samtidigt som jag skällt på mig själv för att jag återigen inte går till naprapaten i tid.
I stället går jag och är lite halv halt! Det tar ca 15 minuter att få ryggen i ordning. Men ändå får annat prioritet.
Jag får skärpa mig helt enkelt! :-)
Nu vågar jag däremot knappt lyfta nåt..

Det var mulet redan i morse, men inget regn. Så jag passade på att plocka ner tvätt, städa lite ute och bära in lite dynor och utegrejer i gästhuset.
Maken påbörjade takbygget på kojan.
Jag har packat nästan alla kläder och smått som ska med hem..

Sen, kom regnet!
Nu får vi allt, vi skulle haft portionerat under sommaren! ;-)
Det regnar så att det hoppar i hinken! :-)
 Jag satte mig under tak och påbörjade nya adresskylten. Vi har en med vårt namn på, men man ska egentligen ha adressen uppe också.
Nu har jag nästan bränt ut allt. Den ska slipas lite och lackas.
Jag gillar regn! Jag skulle lätt kunna sysselsätta mig i flera dagar! Utan problem.
Det är dock värre när man har barn. Dom blir ju lättare rastlösa och allt är bara blött och kallt.
Idag har dom dock inte heller lidit. De har legat i soffan och tittat på film eller spelat på tabben.
Och det är ju fantastiskt skönt att ha sådana dagar också!
Klar fördel med att inte längre ha pyttesmå barn.

I morgon åker vi som sagt hem och nu är det tomt i alla skåp, nästan.
Vi hade till middag idag och det blir en lite hopplockad lunch i morgon. Men sen är det tomt.
Och när är man som mest sugen på "något"? Jo, när skåpen är soptomma!
Maken grävde i skåpen.
Stora dottern grävde i frys och skåp.
Småungarna grävde i frysen. Men näe. Det är tomt!
Nästan!
Jag letade lite i skafferiet och taddaa! Jag hittade en "snabbkaka" och en påse mousse! :-)
Sista dl mjölk fick gå åt.
(Det blir Te i morgon, alltså! ;-) )
Nu står kakan i ugnen och doftar så gott så! :-)
Tur att jag bara ätit 1000kcal idag !;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar