Sidor

söndag 4 augusti 2013

Dags att räkna ner..

Söndag. Dags att börja nedräkningen. 4 dagar kvar, innan vi måste tänka på refrängen.
Vi kör "varmt och härligt" som vi brukar! ;-)
Jag vankade med huvudvärk i morse, kändes som att en förkylning var på g..Barnen har hostat till och ifrån senaste veckorna och även jag har känt av det.
Idag var jag skithängig hela förmiddagen och fick inte mycket gjort.

Jag borde ha gjort som Minime! Hon har fattat det här med att chilla! :-)
Där låg hon och sjöng!
 Jag fixade min blomlåda som jag fnulat på i evigheter, men inte haft tid att färdigställa.
Idag blev det av! Långsamt, men dock! ;-)
Tryckat virke, som jag målade med Caprinol så att den håller att stå ute länge..
 Och -så att den matchar mjölbordet! ;-)
Det kanske känns som att den står på ett konstigt ställe, men - varje sommar så endera kör eller backar någon i diket där!
Man tror inte att diket börjar där.
Jag fyller den inte med blommor nu, utan väntar till hösten. Så kan höstblommorna vara kvar tills det fryser.

 Maken är snart helt klar med terassen, så jag har förberett lite mer jobb till honom! ;-)
Kojan ska dekoreras lite.
Jag har ritat en prinsesskrona, ett trollspö och en sköld. Han får sen såga ut det, barnen måla och sen ska symbolerna sitta på kojan.
 Den här symbolen svängde vi ihop idag...
 Och, de fick för sig idag att de ville ha en linbana...
Sagt och gjort..Men, "fallet" är inte tillräckligt för att det ska bli någon riktig "skjuts"..
Men, barnen hänger ju i repen som små apor..
Jag fick hjärtat i halsgropen i morse, när Lilleman plötsligt häver sig upp i repet och klättrar in i kojan!
Bara sådär!
Han är ingen stor kille! Jag, som är 162cm lång (ståtlig, rent av! ;-)) når inte upp till nedersta kanten på kojan!
Så det är ju dryga två meter upp till kanten. Det är ganska mycket när man är typ 118cm lång, som Lilleman är!
Men, han har farit upp och ner där som en iller hela dagen! :-)

Jag piggnade på mig framåt kvällen och tror inte att förkylningen bryter ut mer än som den gjort idag.
Det blev lite middag...
Såhär ser en 300kcla middag ut! :-) Mätt blev jag!

Jag har påbörjat förberedelserna för att återvända till vardagen.
Sakta men säkert vänjer jag mig! ;-)
Det kommer att kännas bra när vi väl är hemma.
Men, vi har släpat med oss en massa hit ut! Jiises innan vi har tagit hem det igen! ;-)

Huset ser ut som ett mindre bombnedslag...men orka städa, när det snart ska städas "på riktigt" ;-)
Paniken är inte lika stor som för en vecka sedan..
Dags att komma tillbaks i rutinerna..
Att äta frukost klockan 11 är kanske inte helt bra! ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar