Sidor

fredag 16 juni 2023

Semestern närmar sig.

Det närmar sig semester!
1 arbetsdag kvar, som är hela vägen in i kaklet. Oftast så brukar man hinna gå ner i varv lite så att man hunnit dra några djupa innan semestern börjar, men inte i år. 
Det beror delvis på att jag går ganska tidigt så verksamheten är fortfarande i full gång men också på lite annat. 
Idag hade jag ett möte med en annan chef som behöver stöttning och bli insatt i lite komplexa ärenden som jag ska jobba med de två veckorna jag är tillbaka mitt i sommaren. 
Det har inget med mitt jobba att göra, men jag har erfarenhet sen tidigare arbetsliv och kan troligen hjälpa till, så det blir kul.
Både kul och spännande, men det är ju inte så att man vanligtvis sitter på möte och får info om ett helt nytt uppdrag dagen innan man går på ledighet!
Nåja. 
Nu har i alla fall skolan slutat och båda barnen är lediga och vi räknar timmar...

Nu är det ju mängder med avslutningar och "sista inför sommaren" möten och galet varmt! 
27 grader har vi haft flera dagar, men senaste två dygnen har vi fått regn och som det behövs! 

I fredags var jag på ett möte ganska tidigt, men eftersom att jag skjutsade Minime till skolan så var jag ändå lite för tidig, så jag tog en sväng i parken som är upprustad. 
Jag är aldrig där längre sen vi flyttade så jag var nyfiken på hur den såg ut. När parken planerades jobbade jag på den avdelningen så jag har sett skisser och planer, nu var det skoj att se hur det blev och det blev kanonfint! 
När man planterar tätt blir det ju magiskt fint!

Blandade färger och man ser att man planterat så att något alltid ska blomma... 

Det har  som sagt varit en galet varm vecka! Vi har legat på 25-30 flera dagar och inte förrän framåt 21-22 har det droppat under 25 och vi har kunnat gå ut med hundarna. 
Det blir ju ljuvligt på kvällen, att gå ut vid 21 med bara t -shirt är ju härligt och det är så vackert vid sjön. 
Det går ju inte att gå någon annanstans när solen går ner än vid sjön för att fånga det där magiska ögonblicken. 

Jag har grejat lite i trädgården och grävt upp blombänken som ska bort, men det har varit för varmt , så nu ser det mest våldtaget ut. 
En massa jord ska kärras bort och tas till vara och lite fler blommor ska grävas upp och flyttas. 

Jag gav tre stora påsar till en kompis, men har ju lika mycket till minst trots att jag grävt ner lite här och där på andra ställen. 

Det är lite galet att det är en vecka till midsommar! Den kommer som alltid som en liten överraskning, precis som jul!

Vi ska vara på landet men i år som vanligt, men det är med en lite konstig känsla. Vi har ju inte varit där på länge och nu har ju huset verkligen varit stängt länge. Jag var ju där och städade vilket är skönt att ha gjort, men det är ändå nästan som att packa ihop sig och åka till ett ställe där vi inte brukar bo i år. 

Det är ett fantastiskt stället och det har hänt så mycket roligt där, så det har en speciell plats i mitt hjärta. Men - vi trivs ju så otroligt bra i nya huset och området, så vi vill inte åka härifrån! :-)
Det är så märkligt att ha allt på ett ställe. ETT. 
Vi har haft ett rätt galet år på flera sätt, full fart hela tiden, men ändå har vi inte varit speciellt stressade. 
Det har funnits tid till en massa annat än jobb och vi har lyckats peta in saker på helger och kvällar och det slog oss för ett tag sen att mycket av det hänger ihop med att vi inte längre pendlar. 
För det har vi gjort. 
Under massa år ha vi pendlat till det boende vi egentligen ville ha.
Vi har varit på en plats söndag kväll till fredag kväll och när vi kunde börja jobba mer på distans så har vi varit nästan mer där än i radhuset i omgångar. 
Men vi har åkt så otroligt mycket fram och tillbaks. Och handlat mat till två ställen, behövt kondensera annat till en viss helg och mycket måste hända på vardagskvällar, för på helgen var vi iväg. 
Det har slitit mycket mer än vad vi har förstått. 

Nu när barnen vill göra sake med sina kompisar, blir det inte heller samma slitning, för vi stannar gärna här. 
Vi har fått Lilleman att hänga på ut över just midsommar, men sen vill han ju tillbaks till stan direkt och det förstår jag. 
Så det blir lite korta nerslag där ute som det passar under sommaren. 
Men, det första vi gör nästan denna semester är att jag och maken åker bort en stund. Bara vi. 
Som vi behöver det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar