Sidor

söndag 27 november 2022

Första advent.

Första advent! 
Vart kom det ifrån? Det var ju nyss augusti! Den hör hösten har jag inte hunnit med alls. 
Sen är ju advent i år väldigt tidigt, det är inte ens december och det gör ju sitt till. 

Det här ljuset får bli mitt bidrag till julpynt just nu. 

Allt julpynt ligger i ett par kartonger i ett rum som är fullt med kartonger.. :-) 
Och matsal och tv rum ser ut som nedan.. Nästan klart. Nu är det golv, taklister och dörrar kvar. 

Sen ska hallen utanför tömmas och målas, sen biblioteket som ligger innanför matsalen för att målas och sen korridoren på ovanvåningen. 
Men - fördelen med att inte pynta minsta nu är att när allt är klart, då blir det julkänsla på direkten! :-)
Att jul pynta i dessa fantastiska fönster är ju inte svårt! 

Det har ju varit värsta galna snöstormen här veckan som gick. 
På lördagen började det snöa lite lätt och sen snöade det nonstop till tisdag, med blöt, tung snö som satte stop för det mesta. 

Vi skottade och skottade och skottade. 
Trafiken stod still, tågen, bussarna och skolan gick över på distans. Vi blev uppmanade att jobba hemma och det var rena kaoset. 
Men - så vackert!

Helt galet!
Bilen som sopades av såg ut såhär efter ett par timmar igen. 

Nu är det runt nollan eller ett par plusgrader, men snön ligger kvar. 
Jag hoppas att det får ligga kvar för det blir så mycket ljusare och man blir lite piggare. 

Allt rullar på i rekordfart och jag har haft hysteriska jobbveckor. Just nu är det lite lugnare, men jag ligger på laddning inför näst, nästa vecka som inte blir att leka med. 
Jag kommer att vara som en jäkla trasa när fredagen kommer. Men sen är det ju näsan jul!
Hittills har jag inte orkat tänka på julen speciellt mycket eller julklappar. Vi har kommit överens om att det ska vara färre klappar än tidigare. 
Men det små ska ju ändå känna att det är jul, så jag har lagt en och annan order på nätet, så smidigt!

Och - det blir ju jul hur sen man än är på bollen! 
Men nästa jul, då jäklar. Då är ju huset klart och jag kan gå bananas. Jag ska ha koll på jul rean nu och köpa grejer jag vet jag kommer att vilja ha.
Som dörrkransar, adventsljusstakar osv. Allt sånt reas ju ut på juldagen och då kan man fixa till nästa år. 
Men, om tiden fortsätter att rulla på i den här farten, jag då firar vi ju snart midsommar igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar